דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / מחפשים ניצוצות זהב

מחפשים ניצוצות זהב

כשאנחנו פונים למעלה בתפילה, אנחנו מעלים ניצוצות מהשבירה שממנה יצאנו. הניצוצות הם רסיסים של מסך ואור חוזר שנפלו לאחר השבירה לתוך הרצונות השבורים. ועכשיו אנחנו צריכים לאסוף ולהעלות את הניצוצות האלה.

אנחנו לא יוצרים שום דבר חדש. העבודה שלנו היא רק לבחור, למיין ולחבר את הרסיסים בצורה נכונה. את הבירורים האלה אנחנו עושים על ידי כל מיני פעולות, שבעזרתן אנחנו מנסים לברר מהם הרצונות שלנו ומהן התכונות שבתוך הרצונות: למען מה עובד הרצון שלי, על מנת לקבל או על מנת להשפיע?

כך אני מתחיל למיין את הרצונות שלי, עד כמה שאפשר. אני עובד על עצמי, בקבוצה, בהפצה, בתיקון העולם, בתיקון עצמי, כלומר ברצונות הפנימיים והחיצוניים שלי. אני משתדל לחבר אותם לאחד, וליצור שם את המיון הנכון.

לאחר מכן אני צריך להבדיל בין מה שאני מסוגל לעשות ומה שאינני מסוגל, ולהתמקד דווקא בדברים שאני מסוגל לעשות. לא כל תכונה אני מייד צריך להתחיל לתקן, לא עם כל התופעות אני מסוגל עכשיו לעבוד ולחשוב על השפעה לזולת ולבורא. לכן עליי להתרכז במה שאני מסוגל, והעיקר – שזה יעזור לי כל הזמן להישאר בכוונה הנכונה.

וכשאני מסיים את הבירורים האלה, אני מתחיל לחבר יחד את הרסיסים השבורים, להתחבר עד כמה שאפשר לקבוצה, ללימוד, להפצה ולבורא, שלמענו אני עושה את כל זה.

אני כל הזמן משתדל שתכונת ההשפעה הכוללת, שנקראת חוק הטבע או הבורא, תהיה המטרה שלי. כי אני מבין שכּל העולם, כל הקלקול הפנימי שלי, כל מה שקורה – דרוש רק כדי לדחוף אותי למטרה הזאת. למען זה הכול התחיל, ולכן כל פעולה שלי צריכה להתחבר לאותו הכיוון ולהפוך להיות חלק מתהליך התיקון!

אם אני מבין ש"אין עוד מלבדו", ואין סיבה אחרת לפעולות שלי, אני מתחיל לתפוס בצורה נכונה את הקיום היומיומי שלי, של כל מה שקורה איתי, עם הסביבה שלי, עם העולם. הכול מתחבר לאחד ואני רואה שהעולם נברא רק לצורך זה, רק כדי להביא אותי להשפעה.

כך אני מתקדם. אני מברר, מבשיל, מחבר את כל מה שרק אפשר, לאותה המטרה. אני מסתובב יומם ולילה מסביב לאותה הנקודה, עד שאני מגיע לתפילה (מ"ן), לאחר שמתמלאת המידה השלמה, שנקראת "סאה", ואני מקבל מענה לתפילה שלי.

מתוך שיעור על מאמר של בעל הסולם מהספר "שמעתי", 24.08.2011
ידיעות קודמות בנושא:
כל הבקשות באות מלמטה וכל המילויים באים מלמעלה
הבקשה המכובדת לעזרה
אני והוא, יחד, עובדים עלי

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest