דף הבית / אקטואליה / ישראל היום / מוכנים לעבוד פחות?

מוכנים לעבוד פחות?

הערה: יו"ר מפלגת המחנה הציוני, ציפי לבני הציעה להוסיף את ימי ראשון כיום נוסף לחופשת סוף השבוע. היא סבורה שזה יעזור בהורדת המתח הקיים בחברה סביב מנוחת השבת, ובנוסף יאפשר לנו להפוך ליותר מלוכדים ומאוחדים, יבנה שכנות טובה וכבוד הדדי בנינו.

אני סבור שצריכים להיות שלושה ימי מנוחה מלאים – יום שישי, בהתאם לדת המוסלמית, יום שבת, בהתאם לדת היהודית ויום ראשון, בהתאם לדת הנוצרית. באופן הזה, האנשים יחוו את כל שלושת הימים בצורה מאוזנת ונכונה ויוכלו להשתמש ביעילות בשעות הפנאי שלהם, כשבימי ראשון אנשים יוכלו לצאת לקניות ויתקשרו ביניהם יותר.

מאחר ויהיו שני ימי חופש, צריך להתכונן לזה בצורה רצינית על ידי יצירת תכניות חברתיות מעניינות באופן כללי וגם לילדים, כדי לא לפספס את ההזדמנות לייצר עבורם מסגרת התפתחותית וחינוכית נכונה שתשמור עליהם פיזית ונפשית. המדינה חייבת לרתום לזה את כלל הציבור, כדי שהוא ייקח על עצמו חלק גדול מהאחריות עבור שעות הפנאי של שלושת ימי החופשה הללו. אני סבור כי זה יוריד את המתיחות והאיבה בחברה.

התכנית צריכה להיות כלל מדינית באופן בו נעביר את הזמן, על ידי כך שנשחרר את עצמנו מעמל מיותר לגמרי, שבזמננו כבר אין בו שום צורך. מצד שני, ישנם תחומים שיכולים להמשיך לפעול ללא הפסקה. למשל, אם בבניין עובדים רק עובדים זרים, אז הבנייה יכולה להימשך גם בשבת והעובדים ימשיכו להרוויח ואותו דבר גם עם יתר המקצועות שהכרחיים עבורנו, אפשר ליצור עבורם לוח זמנים גמיש. החברה צריכה להגיע לפתרונות טובים וחכמים איך להשתמש במצב הזה. זאת הצעה מאוד מורכבת וסביבה אפשר לעצב מחדש את כל החברה.

מתוך תוכנית הטלוויזיה "חדשות עם מיכאל לייטמן", 8.1.2016

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest