דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / מוכנות לאור העליון

מוכנות לאור העליון

"ואשה כי תהיה זבה דם יהיה זבה בבשרה שבעת ימים תהיה בנדתה וכל הנגע בה (באישה עם דימום וסת) יטמא עד הערב: וכל אשר תשכב עליו בנדתה יטמא וכל אשר תשב עליו יטמא: וכל הנגע במשכבה יכבס בגדיו ורחץ במים וטמא עד הערב.

ואם שכב ישכב איש אתה ותהי נדתה עליו וטמא שבעת ימים וכל המשכב אשר ישכב עליו יטמא." (תורה, ספר "ויקרא", פרשת "מצורע", פרק ט"ו, פסוקים י"ט – כ"א, כ"ד).

כאן מדובר על חלוקה של רצונות טהורים טמאים.

לגעת ברצון טמא, זה אור להידבק ממנו. מגע רוחני מתרחש כאשר אני באופן כלשהו מזהה את עצמי עם האגו. לכן אני כל הזמן צריך "להיכנס" לתיבה ו"להסתגר" מפני רצונות אגואיסטיים, כל הזמן להימצא בתוך קליפה רוחנית.

"ואשה כי יזוב זוב דמה ימים רבים בלא עת נדתה או כי תזוב על נדתה כל ימי זוב טמאתה כימי נדתה תהיה טמאה הוא." (תורה, ספר "ויקרא", פרשת "מצורע", פרק ט"ו, פסוק כ"ה).

בעבר, נשים בזמן המחזור החודשי התרחקו מעבודות הבית, המתינו עד שהכול יגמר. בימינו אצל שבטים אחדים עוד נשמר המנהג הזה.

לאחר שהמחזור הסתיים, האישה הייתה מיטהרת וחוזרת למטלות הבית. הכול התבצע לפי החוק של "ענף ושורש". אבל בעולם שלנו אנשים ניסו ללכת בעקבות הצורה והאות של התורה, במקום לקיים את זה לא רק מבחוץ, בחומר, אלא גם בתוכם.

"וביום השמיני תקח לה שתי תרים או שני בני יונה והביאה אותם אל הכהן אל פתח אהל מועד." (תורה, ספר "ויקרא", פרשת "מצורע", פרק ט"ו, פסוק כ"ט).

אישה מטוהרת לוקחת את הרצונות הבהמיים שלה ומעלה אותם לדרגת "כוהן", לדרגת "בינה". במקרה כזה "מלכות" עולה ל"בינה" ומוכנה לקבל את האור העליון. היא מוכנה למדרגה הבאה.

מתוך התוכנית "סודות הספר הנצחי", 05.03.2014

ידיעות קודמות בנושא:
היווצרות הנשמה
שילוב של אור ורצון
הרבה הוראות, כיוון אחד

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest