דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / מוח מבריק אינו ערובה לאור

מוח מבריק אינו ערובה לאור

התפקיד שלי הוא להחליף את הטבע שלי. זה אומר שאני צריך באופן מוחלט לשנות את כל ההתחלות שלי. אני לא אקח איתי לרוחניות שום דבר ממה שיש לי עכשיו: לא את השׂכל, לא את הרגש, לא את ההשקפות שלי, לא החישובים ולא הקריטריונים. זה מציב קשיים גדולים מאוד שכמעט ולא ניתן להתגבר עליהם בפני אנשים חכמים, והם לרוב נוחלים כישלון. ישנו צורך אמיתי בחכמה יתירה כדי לוותר על השׂכל העצמי.

אדם חכם בטוח בהגיון שלו, שפועל בצורה טובה מאוד בעולם שלנו, וקשה לו לתאר לעצמו שהוא חסר כל כוח בדרך הרוחנית: "שׂכל, אנרגיה, התמדה ונמרצות, הכול פועל לטובתי. האם יכול להיות שזה לא מספיק?". חוץ מכל אלו, לאדם כזה אין יותר שום דבר, רק שׂכל חריף ורגישות יתרה. וכאן כל הבעיה: לא ניתן לקנות בהם כרטיס כניסה לעולם הרוחני.

דרושה כאן אמונה. מה זאת אמונה? – אמונה זה הכוח שאתה מקבל מלמעלה מהאור. הוא אינו קיים בך, הוא מעל לשׂכל ולרגש שלך, מעל לעצמך העכשווי. מגיעה השפעה עליונה ואתה מרגיש כיצד משהו חודר פנימה, מתעורר בך, חישוב המנוגד לכל מה שאתה. אז אתה מתחיל להתייחס באופן הפוך למציאות. קודם הסתכלת עליה דרך פריזמה של כדאיות, ועכשיו אתה בונה חישובים לא על עצמך אלא על שיתוף. זה כל כך מוזר, שלא ניתן אפילו לתאר זאת, אך בינתיים חישוב חדש שולט בך, ואינך יכול כבר לחזור לקודם.

כמובן שקיימים מצבי ביניים, אך אחר כך האדם "יוצא ממצרים", עובר לחישוב גבוה יותר, מתנתק לגמרי מהעדיפויות הקודמות. כי הרי היכולות השׂכליות שלו ועושר הרגשות, ניסיון ופירות מחשבותיו, פשוט מפסיקים לעבוד. כחוק, לא המוחות המבריקים הם שנוחלים הצלחה, הם דווקא זקוקים ליותר תקיפות והצלחה כדי לפרוץ למעלה.

מתוך שיעור על מאמרו של הרב"ש, 26.12.2010

ידיעות קודמות בנושא:
מה אקח איתי לנצחיות?

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest