דף הבית / אהבה / זוגיות / מודל של יחסים משפחתיים

מודל של יחסים משפחתיים

אנחנו מרגישים חיים ביחסים המשפחתיים דווקא בתוך החיבור שלנו זה עם זה. לא בחלקים החיצוניים – בי עצמי ובבת זוגתי, אלא איך שהדמות שלה שחיה בתוכי, והדמות שלי שחיה בתוכה, מתחברות ביניהן. הדמויות ההדדיות האלה מתחברות עד כדי כך, שבסופו של דבר הופכות לאחד שלם. ואנחנו בעצמנו כל הזמן משתנים ולכן צריכים לעבוד ללא הפסקה על הדמויות האלה ולשכלל אותן ואת הקשר שלנו.

אנחנו גם עכשיו בתת מודע מתחברים רק באופן כזה. כאשר אתה מדבר עם המנהל שלך, אתה מתאר לעצמך את הדמות שלו בתוכך ועל סמך זה מחליט, איך לדבר איתו. רק שביחסים המשפחתיים אנחנו רוצים להשיג כזה קשר במודע, כדי לדעת איך לנהל אותו ולעשותו טוב.

אולם בעיקרון, אנחנו גם עכשיו עושים את אותו הדבר. מתאמים כאלה עובדים בטבע, בטכנולוגיה, בביולוגיה. בלעדיהם לא יתכן שום קשר בין בני האדם. אפילו קשר רע גם כן מתרחש בצורה כזאת.

כלומר, אני צריך לבנות בתוכי דמות של בת זוגתי, והיא צריכה לעזור לי בזה, וכמו כן לבנות את הדמות שלי בתוכה. וזהו תהליך שלם, מפני שכל אחד מאיתנו לא מכיר את עצמו ולא מבין את האחר. אנחנו צריכים בהדרגה לדון ולברר את כל הסוגיות.

אישה בדרך כלל מתלוננת על זה שבעלה לא מדבר איתה, לא מקדיש לה תשומת לב, לא מתעניין בה. כל הטענות האלה אתה יכול עכשיו לספק. והדרישות האלה הן נכונות, כי הן הרי תואמות לדרישות הרוחניות שקיימות מצד החלק הנקבי, הנוקבא, כלפי החלק הזכרי.

הדמות של בת הזוג נבנית בתוכך מזה שאתה צובר בתוכך רצונות של הצד הנגדי, את ההשתוקקויות שלה, ההרגלים, התפיסות, ההשקפות, היחס כלפי העולם. אתה כמו שחקן, שמשחק איזה תפקיד ולשם כך חייב להיכנס לתוך הדמות הפנימית הזאת. ממך נשאר רק הגוף הפיזי, ואילו כל עולמך הפנימי: המחשבות, הרצונות, ההרגלים מתלבשים בדמות החדשה. זה מה שאנחנו צריכים להשתדל לעשות.

וכאשר אתה תבנה בתוכך את הדמות הזאת, אז אתה תבין את עולמה הפנימי של בת זוגתך. אתה כאילו תסתכל מתוכה על העולם, בעיניים שלה, בכך שתופס דרך ההרגלים שלה, דרך התכונות הטבעיות. אתה תתחיל לראות את העולם דרכה, ואז יהיה לך מובן מה היא מצפה ממך, לאיזה סוג של קשר אתה מסוגל.

כלומר אתה תלמד את המערכת, שניצבת מהצד הנגדי, ולא באופן שטחי, אלא מבפנים, תתלבש בתוכה. אתה תבנה איזה קוֹלֵט, מֵתָאֵם בינך לבין אשתך. ואותו הדבר האישה תעשה כלפי בעלה. בדרך כלל, לאישה יותר קל לעשות את זה, מפני שהגבר בנוי בצורה פשוטה יותר, והוא יותר מובן לה מאשר היא לו. האישה פחות או יותר מבינה את בעלה, כי לאישה באופן טבעי ניתנה מצד הטבע יכולת כזאת, לתאר בצורה נכונה את הגבר שלה.

מתוך התוכנית "חיים חדשים", שיחה מס' 36, 16.07.2012

דיעות קודמות בנושא:
ציפוי מתוק של אהבה
רגע, עצור!
ישיבה משפחתית, דיונים לאור נרות

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest