דף הבית / אקטואליה / מובטלים לא רוצים לעבוד

מובטלים לא רוצים לעבוד

הערה: מאמר אמריקאי בנושא אבטלה מציג את הנתונים הבאים: 43% מובטלים אמריקאים לא רוצים למצוא עבודה, 59% מהמובטלים התרגלו לאורח חיים של בטלה ולא יעבדו יותר. כמו כן, המבקרים העיקריים במועדוני ספורט בין הגילאים 30 עד 39, הם אנשים שלא עובדים. אמריקאים בני 50-70 עבדו קשה בכדי להוריש את העסק והחסכונות שלהם לילדיהם. אך התוצאה היא שהילדים חיים מחסכונות אלה ולא רוצים להמשיך ולהפעיל את העסק של הוריהם. באופן כללי, זה נשמע כמו זעקה לעזרה של הדור המבוגר: "בשביל מה עבדנו כל החיים?!"

התייחסותי: המבוגרים חיו בחברה שהייתה צריכה לעבוד כדי להתקיים ואילו הצעירים חיים בחברה בה לא צריכים לעבוד כדי לחיות, מפני שאת העמל האנושי מחליפות מכונות ומנגנונים שונים. בנוסף, יש אנשים שלפי התבנית הפסיכולוגית שלהם רוצים לעבוד, הם מרגישים שהם חייבים לעמול. ישנם כאלה שאין להם צורך בזה ומתברר שהאנושות מסתדרת טוב מאוד בלעדיהם.

שאלה: יוצא שמי שצריך להשתנות הם לא אלה שלא רוצים לעבוד, אלא אלה שמשוכנעים שהם צריכים לעבוד?

תשובתי: כן, ולא צריך ללחוץ על אלה שלא רוצים לעבוד, בכל מקרה אין מקומות עבודה עבורם. אנו יוצרים באופן מלאכותי את מקומות העבודה ומפיקים מוצרים חסרי תועלת לחלוטין, לוקחים מהטבע את המשאבים שלו ואחר כך זורקים ומזהמים את כדור הארץ! לכן צריך לתת לזמן לעשות את שלו ולהשאיר את הילדים במנוחה, ולא להצטער או להיות מדוכדכים ולומר: "אנחנו לא מבינים כיצד דבר כזה יכול להיות". ילדים לא רוצים לעבוד וגם לא צריכים! יש להם תפיסת חיים שונה, הם מסתדרים? מסתדרים. הם לא ילכו לאיבוד.

שאלה: האם אנחנו צריכים לעסוק בחינוך הילדים? בזמנו דיברת על תהליך חינוכי שחייבים לעבור עכשיו.

תשובתי: תהליך חינוכי הוא הכרחי לא על מנת לרכוש מקצוע ולהרוויח כסף, בזה אתה עושה עבודה שלחלוטין אין בה צורך והיא אפילו מזיקה לעולם. התהליך החינוכי נחוץ כדי לעשות מה"בהמה" אדם. בתורה כתוב כך: "עיר פרא אדם יולד". ועוד בהמה רעה! אפשר לראות איך ילדים מתייחסים זה לזה. לכן אנו חייבים להעביר  כל אחד ואחד תהליך חינוכי וזה מה שיעסיק את האנושות.

מתוך תכנית טלוויזיה "חדשות עם מיכאל לייטמן", 19.6.2016

 

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest