דף הבית / אקטואליה / מה תקנה ההגדרה הרשמית של אנטישמיות

מה תקנה ההגדרה הרשמית של אנטישמיות

הודעה: ראש ממשלת בריטניה תרזה מיי תומכת בניסוח הגדרה רשמית למושג "אנטישמיות" לדעתה ניסוח כזה יקל על המאבק בתופעה זו. הגדרה מדויקת של האנטישמיות תעזור לשלטונות ולארגונים חברתיים להגדיר את עצמם ואת האחרים. בינתיים הארגון הבינלאומי לזכר השואה (IHRA) מנסח את מושג האנטישמיות כ"יחס של שנאה כלפי היהודים אשר מופגן נגדם או נגד רכושם וארגוניהם". אימוץ הגדרה רשמית של אנטישמיות יעזור להעמיד אנטישמים לדין.

תגובתי: יתכן שההגדרה הרשמית שתתקבל לאנטישמיות תאפשר לגנות בצורה קונקרטית יותר את האנשים על הפעולות או ההתבטאויות הרלוונטיות, אבל היא לא "תרפא" אותם מהאנטישמיות! מקור האנטישמיות הוא בהופעת "הנקודה שבלב" ביהודים, שהיא "ניצן" של התכונה האלטרואיסטית שהופיעה בהם מזמנו של אברהם ועד לחורבן בית המקדש השני, כלומר במשך 1500 שנה שבהן היהודים התקיימו במסגרת העיקרון של "ואהבת לרעך כמוך" או שנלחמו בעד מימוש עיקרון זה. חורבן בית המקדש מהווה את רגע נפילתם של היהודים מדרגת אהבת הזולת.

טבע בני האדם מנוגד לעיקרון של "אהבת הזולת", ולכן כשהם מרגישים שהוא קיים בקבוצה מסוימת, בתת המודע הם שונאים את אותה קבוצת אנשים. בתורה נאמר שהשנאה הזאת נולדה באנושות בזמן קבלת התורה, שהיא שיטת תיקון טבע האדם מאגואיסטי (כל המעשים עם כוונה למען עצמך) לאלטרואיסטי (כל המעשים עם כוונה למען אחרים).

טבע האדם בוודאי שלא ישתנה מאימוץ הגדרה רשמית למושג "אנטישמיות". היחס השלילי (המיוחד) הטבעי של האנטישמים כלפי היהודים לא ייעלם. בהקדמה לספר הזוהר נאמר שהשנאה כלפי היהודים תתקיים בכל הדורות, עד לתקופה שבה כל אומות העולם יתחילו לשנות את הטבע האגואיסטי שלהן לטבע אלטרואיסטי. משבר ההתפתחות שמתחיל להתגלות בזמננו יותר ויותר ייאלץ אותם לכך. לכן חכמת הקבלה שהיא השיטה לשינוי טבע האדם מתגלה בזמננו. חובת היהודים להיות הראשונים ללמוד את השיטה ואז תפקידם לגלותה לכל העולם, כך היחסים ההדדיים בעולם יתחילו להשתפר. ללא קבלת שיטה זו מהיהודים, העולם יגיע לשינוי זה כתוצאה ממלחמות עולם.

מתוך ההקדמה לספר הזוהר, ברור לחלוטין שהתגלות האנטישמיות בקרב אומות העולם זו תופעה טבעית, חוק, ואילו עקירת האנטישמיות מתוך אומות העולם, אפשרית רק אם היהודים יסגלו לעצמם את תיקון הטבע שלהם ובכך יתנו דוגמה לכל אומות העולם, וייהפכו להיות "אור לגויים".

 

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest