דף הבית / קבלה ומדע / חושבים מדע / מה שחשוב זה הקשר עם השורש

מה שחשוב זה הקשר עם השורש

כל מדע הוא שפה. בשפת המדעים הרגילים, אתה מסביר את השגתך בדרגה שבה אתה משיג (באותו עולם). לעומת זאת, בשפת הקבלה אתה מסביר את מה שאתה משיג ביחס לשורש. זהו ההבדל בין המדע הרגיל לבין חכמת הקבלה. במדע הרגיל של העולם שלנו, אתה מתאר כל תופעה שאתה חוקר ומשיג באותה הדרגה שבה אתה חוקר ומשיג אותה. אך בחכמת הקבלה אינך משיג את החומר עצמו, אלא את הקשר שלו עם השורש. וזה מה שחשוב!

בעל הסולם כתב במאמר "תורת הקבלה ומהותה": "חכמת הפיזיקה, היא רק ידיעה מהסדרים שבמין פרטי, המצוי בעולם פרטי, והיא מיוחדת רק לאותו הנושא שלה בלבד, ואין שום חכמה אחרת נכללת בה. מה שאין כן בחכמת האמת, עקב היותה ידיעה כללית מכללות הדצח"ם [דומם, צומח, חי, מדבר] הנמצאים בכל העולמות, ובכל מקריהם וסדריהם, כאשר נכללו במחשבת הבורא ית', דהיינו, בנושאים התכליתיים, אשר משום זה, כל החכמות שבעולם מקטנם עד גדלם, נכללים בה, באופן הפלא ופלא".

הייחודיות של חכמת הקבלה היא הקשר עם השורש, ולכן היא יכולה לכלול בתוכה את כל שאר החכמות. בכל חכמה אחרת, אתה יכול להסביר את התכונות של חומר כלשהו ברגע הנוכחי או את הקשר בין תופעות כלשהן, אך אינך מסוגל להסביר את מהות הדברים או התופעות.

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם "מהותה של חכמת הקבלה", 10.02.2011

ידיעות קודמות בנושא:
ואז תיזכר בכל מה שלמדת
בשביל מה צריך את שפת הענפים
פרחים רוחניים ושמש רוחנית

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest