דף הבית / המשבר ופתרונו / מה עושה את האדם אדם?

מה עושה את האדם אדם?

מתוך מאמר דעה: "מה עושה את האדם אדם? ילדים אנושיים שחונכו על ידי בעלי חיים, לא הפכו להיות בני אדם. זה מעיד על כך שהאדם הוא לא מציאות טבעית, אלא תולדה של סביבה תרבותית מסוימת.

לא נולדים אדם, אלא הופכים לאדם כתוצאה מעבודה תרבותית קשה. החברה מולידה את האדם, האדם הוא תופעה חברתית. אם בשלב העיצוב האדם עוזב את החברה, הוא לא יהפוך להיות אדם, התודעה האנושית לא נוצרת מחדש בפני עצמה.

ייצור אדם – עיצוב סוג תרבותי מסוים, מתרחש בתוך קבוצות חברתיות מתאימות. אינטרסים משותפים ומשמעות מאחדת, יוצרים קבוצה חברתית יציבה. המשמעות הזאת צריכה להתעלות מעל למטרות מעשיות גרידא, אחרת היא לא תוכל לקשור דבר. קשה להפוך את האנשים לקבוצה, הבעיה ההפוכה יכולה להיפתר על ידי הריסת קשרים של החיים החברתיים, כלומר על ידי מלחמה חברתית (סוציאלית), לפי 4 כיוונים:

  1. הבדלת האדם משאר האנשים, צמצום תחום האינטרסים עד ליומיום המינימלי, להכניס אותו למאבק הישרדותי, לתוך בעיות החיים שלא ניתן לפתור אותן, ללא עזרה מצד המדינה והחברה.
  2. דרך הסלמה של התמכרות לסמים, אלכוהוליזם, שימוש בסמים, זנות, מכונה של תעמולה העובדת על ניוון בני האדם, טלוויזיה וכלי התקשורת מדגימים לאוכלוסייה הענייה צריכה בלתי מוגבלת של עושר, התנהגות פלילית וזלזול בנורמות של מוסר ומשפט.
  3. ערעור כל צורות השילוב החברתי, אזרחי, של עבודה ומשפחה.

המשפחה, המעוז האחרון של המוסר – דרך המשפחה מועברים מדור לדור סדרי עדיפויות רוחניים וערכי החיים. דווקא בגלל זה, על הריסת מוסד המשפחה עובדים עכשיו למעשה כל כלי התקשורת, העניין הולך לקראת משבר גלובלי במוסד המשפחה. הצמיחה של האינדיבידואליזם בחברה (במקום משפחה, חופש, במקום ילדים שחיים למען עצמך), היחלשות גורמים מוסריים ששמרו על המשפחה בעבר, זוהי הסיבה האמיתית לגירושים, אנשים שכחו איך לחיות ביחד.

  1. הגדלת המרחק בין הקו העליון והתחתון, פיצול בחברה עם הסתה ועידוד של צורות תוקפנות ואלימות.

תהליך הפיכת האוכלוסייה לפועלים, חוסר התקשרות חברתית, מקצועית ופיזית למקום בחיים, למקום גיאוגרפי, ללא מקצוע, עיסוק יציב ומקום עבודה. סטודנטים ללא מקצוע.

קריסתו של האדם  החברה נובעת מהמילה "חיברות". רעיון ומטרה משותפים יוצרים את הקולקטיב. האדם מעוצב וגדל רק בתוך חברה, האדם, הוא יצור חברתי. אם החברה הרוסה, האדם מתחיל להתנוון, לסגת, וזהו תהליך מקיף. התרבות הלאומית מתפוררת, נמחק הפרצוף האנושי, וכתוצאה מזה מופיע אדם תת-אנושי.

ההצלה  אנחנו צריכים לייסד בעצמנו קבוצות חברתיות, לבנות גשרים זה עם זה. החברה צריכה להיבנות על ידי המאמצים שלנו מלמטה, מבלי לחכות שהשלטון יתחיל להתעסק בזה. אם לא נשחזר את החברה שלנו, המוות הוא בלתי נמנע.

כשקראתי מאמר זה חשבתי על כך שתופעה זו שקורת בחברות בימינו, היא תופעה שמתוכננת בקפידה על ידי הטבע. אנחנו צריכים לעבור שלב זה כדי ליצור חברה חדשה, עם עקרונות שונים. לא נצליח להחזיק את העבר ואין כל טעם להחזיק במה שכבר התיישן ומת. החברה צריכה לרכוש ולקבל את הצורה הבאה שלה, שילוב מלא, עד ל"ואהבת לרעך כמוך" ממש. אבל הנחיצות מופיעה דווקא כתוצאה מההרגשה הבלתי נמנעת שמתרחשת התפוררות!

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest