דף הבית / חכמת הקבלה / מה נותנת לנו חכמת הקבלה?

מה נותנת לנו חכמת הקבלה?

בעל הסולם כתב במאמר "מהותה של חכמת הקבלה", שחכמת הקבלה היא גילוי הבורא לנברא בעולם הזה. זה אומר, שכל אדם שקיים בעולם שלנו, יכול לגלות את הבורא, כלומר את הכוח העליון שמקיף את הכול, מנהל הכול, מחזיק בכל, אחראי על כל פעולה של כל אטום, מולקולה, הטבע הדומם, הצומח, החי ובני האדם, שמסובב הכול, ממלא הכול ואין עוד מלבדו.

זהו הכוח העליון האחד והיחיד, ואנחנו יכולים לגלות אותו בעזרת שיטה שנקראת "חכמת הקבלה". לאורך כל ההיסטוריה היו הרבה אנשים שגילו את הכוח הזה, הם נקראים מקובלים (מהמילה "קבלה"), מאחר שהם עובדים על הגילוי הזה ומקבלים את הגילוי הזה. במידה שהם מגלים את הכוח העליון, נהיה להם ברור מה מתרחש: בשביל מה אנחנו חיים, לשם מה אנחנו חיים, איך להעביר בצורה נכונה את החיים האלה, מה האדם צריך להשיג כתוצאה מהחיים שלו, עם מה הוא קשור כל יום, מה מוביל אותו, כיצד הוא צריך להגיב בצורה נכונה לעולם הסובב אותו בכל רגע בחייו, איך משהו משתנה בו ובעולם, למה מתרחשים כאלו שינויים בעולם, לאן כל זה מוביל?

האדם מתחיל להרגיש שהוא קיים ביקום מיוחד, מלא בכוחות, ושהוא משיג את מטרת הבריאה. זה ממלא את חייו, הוא יודע למה חי, בשביל מה הוא קם בבוקר ובמה ממלא את היום שלו. הוא לא מתקדם לקראת סוף החיים, אלא כל יום מגלה יותר ויותר את הכוח העליון, עד שמתחיל להרגיש אותו ככוח המחייה אותו והמוביל אותו. הוא משיג את זה בשכל וברגשות.

כל אדם בעולם שלנו יכול להשיג זאת, כמו שנאמר: "וכולם ידעו אותי מקוטנם ועד גודלם", "ביתי בית תפילה, ייקרא לכל העמים". אבל תחילה עם ישראל צריך להשיג את זה, ואחר כך כל העולם. פעם אברהם רצה להביא את כל הבבלים לשיטה זו, לבצע באמת מהפכה רוחנית. אבל רק חלק קטן מתושבי בבל העתיקה הצטרפו אליו, אותם הוא הביא לארץ כנען ובנה מהם את עם ישראל. אבל מלכתחילה הוא רצה להביא לדרגה הרוחנית הזאת את כל בני האדם, לכן חכמת הקבלה מיועדת בשווה לכולם.

מתוך תוכניתי ברדיו 103FM, בתאריך 9.8.2015

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest