דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / מה לעשות כדי לשמוע?

מה לעשות כדי לשמוע?

שאלה: נאמר: "נעשה ונשמע". מה צריך לעשות כדי לשמוע?

תשובתי: להשתדל להתחבר יחד, לדאוג עבור כולם, מאחר וכולם דואגים לי. אפילו בצורה אגואיסטית, עד כמה שאפשר, להתחבר זה עם זה. זה חייב להיות תנאי הכרחי: "האם אתם מוכנים לעשות את מה שאתם מסוגלים?". איננו יודעים, מה אנחנו מסוגלים, אך נשתדל, ננסה לעשות. הרי לא דורשים מאיתנו שום דבר מעבר ליכולות שלנו.

אך ה"נעשה" הזה, אשר נדרש מאיתנו, זה באמת עניין רציני וקשה שרק אליו אנחנו מסוגלים. למרות שאיננו מסוגלים כמעט לכלום. אך הניסיונות האלה מספיקים, כדי להתחיל לעורר עלינו אור, הנסתר במערכת שבתוכנו. אם אנחנו משתוקקים אל המערכת הזאת, כמו שילדים קטנים משתוקקים להפוך להיות גדולים, אז זה מספיק כדי לעורר את הכוח הנמצא בתוך המערכת המתוקנת, כוח הנקרא "אור". אז הוא משפיע עלינו ומקרב אל המצב של המערכת המתוקנת.

זוהי צורת התפתחות פשוטה מאוד, הקיימת גם בעולם שלנו, בהכול. אם האדם משתוקק למשהו, הוא מעורר על עצמו מצב שאליו הוא משתוקק. הוא משפיע עליו, מקרב אותו אליו ואז הוא פתאום הופך להיות חכם יותר, מבין ומרגיש יותר.

נאמר: "אין חכם כבעל ניסיון", האדם רוכש חכמה מהניסיון. אך מה מיוחד בניסיון? האדם ניסה לעשות: "נעשה!", בדיוק כמו הילד, לפי אותה שיטת התפתחות טבעית.

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם "אהבת ה' ואהבת הבריות", 11.10.2010

ידיעות קודמות בנושא:
אדם המאמץ את הבורא
תרצו ותשמעו!
"נעשה ונשמע"

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest