מה זה רשימו?

photo_rav_gh70_032l.gif

שאלה: מה זה "רשימו"?

תשובה: רשימו זה המצב העתידי המלא שלי (המדרגה העליונה הבאה), שמורגש בי כנסתר, כלא ברור וכמבולבל. הרשימו מעורר את ההשתוקקות למצב העתידי.

אם אני משקיע מאמצים בסביבה שלי (רב, קבוצה, ספרים, לימוד) כדי לרכוש את החשיבות של המצב הזה, אז במידת ההשתוקקות אליו, האור מהמצב העתידי הזה (מהמדרגה הבאה) מאיר לי מרחוק (הוא נקרא "אור מקיף").

האור מאיר על הרשימו שלי בעוצמה כזאת, שיחד עם רכישת החשיבות של המצב העתידי הזה מהסביבה שלי (רב, קבוצה, ספרים, לימוד), אני גם שואף אליו. ואז מרשימו הוא הופך למצב הגלוי והנוכחי – למדרגה הבאה.

בתוך הרשימו קיים כל המידע על המצב העתידי שלי, רק חסר האור, חסר הכח לממש אותו, ועלי למשוך כמה שיותר מהר את הכח הזה על עצמי, להאיץ את זמן ההתפתחות הרוחנית שלי. ולשם כך ניתנה חכמת הקבלה. הרי, בכל מקרה, כולם יבואו לגמר תיקונם המלא:

  1. או מאין ברירה, בייסורים (משברים, מלחמות וכדומה), כמו כל העולם כיום.
  2. או מתוך בחירה, באופן רצוי, מואץ ונעים – כמו שמציעה חכמת הקבלה.

 הזמן להשתנות

פוסטים קודמים בנושא:

היסטוריה – גילוי הרשימות

זיכרונות על החופש העתידי

האם יש רשימות לקליפות?

ה"רשימו"

One comment

  1. כתבי רב"ש דרגות הסולם,

    תא. כי שומע אל אביונים ה'

    מוצש"ק בשלח תשל"ב

    "אמר רבי חייא תהוונא על האי קרא דכתיב, כי שומע אל אביונים ה', וכי אל אביונים שומע ולא לאחרא. אמר רבי שמעון, בגין דאינון קרובין יתיר למלכא, דכתיב, לב נשבר ונדכה אלקים לא תבזה… תו אמר רבי שמעון, תא חזי, כל אינון בני עלמא, אתחזיין קמי קודשא בריך הוא, בגופא ונפשא, ומסכנא לא אתחזי אלא בנפשא בלחודוי, וקודשא בריך הוא קריב לנפשא יתיר מגופא". ומפרש הסולם וזה לשונו, ועני אינו נראה לפני הקדוש ברוך הוא אלא בנפש לבד, כי גופו שבור, והקדוש ברוך הוא קרוב לנפש יותר מלגוף (זהר ד' ק"ג אות שס"ז).

    המשך…

    http://www.kab.co.il/heb/content/view/frame/15234?/heb/content/view/full/15234&main

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest