דף הבית / כללי / מה זה השׂכל הקולקטיבי?

מה זה השׂכל הקולקטיבי?

שאלה: מה זה השׂכל הקולקטיבי מנקודת מבטה של חכמת הקבלה?

תשובתי: השׂכל לא יכול להיות לא קולקטיבי, מאחר ואנחנו נמצאים במערכת של קשר הדדי הנקראת "אדם". המערכת הזו כוללת בתוכה את כל המצבים שלנו שנקראים "עולמות". לכן השכל, זה סכום של אותות "משוטטים", שממלאים את מערכת הקשר בין אלמנטים, אנשים או נשמות נפרדים. כמובן, יש כאן את מה שמתגלה לנשמות ואת מה שעדיין לא מתגלה, לכן אנחנו יכולים לדבר על תת מודע, מאחר ובכל אחד מאיתנו יש ארבע דרגות של התגלות, ורק הדרגה האחרונה נותנת לנו את הקיום המלא והמודע, זה אומר שכל הדרגות הקודמות נמצאות בדרגת התת מודע. אם הן נובעות מאיתנו, אז אנחנו יכולים לנהל אותן, אם הן נובעות מלמעלה, אז אנחנו למעשה לא מרגישים אותן. עם זאת קיימת כביכול אפשרות לנחש אותן. אבל זה לא הגדת עתידות, אלא מעין תחושה מוקדמת, אלו שהן פעולות שמעוררות וגורמות להופעת השׂכל ונותנות לנו מושג על השׂכל הפנימי (תת מודע).

שאלה: בעולם שלנו רוב המצבים של האדם עוברים שלא במודע. אותה מציאות שאנחנו תופסים במודע, מהווה חלק מזערי, כמה אחוזים בודדים. איך זה ברוחניות?

תשובתי: בעולם הרוחני הכול מתרחש ביחס לאדם שמזמין במודע את המצבים שלו: הקודמים, אלה שמתרחשים עכשיו ואלה שיבוא בהמשך. בכל אחד מהם יש חלק מהאדם עצמו, כלומר של הנברא, וחלק של הבורא, הוא קובע את המצבים שלנו בשיתוף איתנו. הוא יכול להיות ראשון מעצם ההגדרה, ויכול להיות שני. אבל אם נשיג כל מצב שלנו באופן רציני, אז נתחיל לקבוע ולהגדיר את הבורא כסיבה ראשונית.

מתוך שיעור וירטואלי, 15.1.2017

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest