דף הבית / אהבה / מה זאת אהבה לבורא?

מה זאת אהבה לבורא?

שאלה: מה הכוונה "אהבה לבורא"?

תשובתי: מנקודת מבטה של חכמת הקבלה, לאהוב את הבורא הכוונה להשיג את תכונת ההשפעה לזולת בדרגה כזו שבה אתה באמת רואה את שלמות התכונה הזאת. כלומר, מצב שמעלה שבו אתה עולה לדרגה הגבוהה ביותר של מילוי הרצונות שלך.

אפילו אם מדברים על מילוי רוחני, על אהבה רוחנית,  מדברים על מה שמתרחש בתוך הרצונות, מפני שהטבע שלנו כולו הוא רצון ליהנות. אבל, מילוי נכון, מלא ומוחלט של הרצון יכול להיות רק כאשר אתה מחבר בתוכך את יתר הרצונות, מצרף אותם אליך בניגוד לאגו שלך. למעשה, באופן הזה אתה משיג את האגו הגדול ביותר. הוא כבר לא נקרא אגו, מפני שאתה הולך בניגוד לאותם רצונות בכל מצב.

קיימים רצונות שונים, כל אחד מהם מרגיש רק את עצמו. אם הרצונות האלה יוכלו לצאת "מחוץ לעצמם" ויתחילו להתחבר זה עם זה, אז הם יתחילו לבנות ביניהם רשת כוחות ולהרגיש אותה כהשתוקקות למילוי של זה את זה. הרשת הזאת נקראת "בורא" או "אהבה".

מדוע זה מתרחש בצורה כזאת? מפני שכל אחד מהנשאים של הרצונות האלה הוא אגואיסט (מינוס). הוא יוצא "מתוך עצמו", כדי למלא את כל השאר. ה"מינוס" נשאר, אולם הם בונים ביניהם פלוס אחד עצום. באופן כזה, בניגודיות בין פלוס למינוס מופיע הפרש פוטנציאלים, שנקרא אהבה, עם התגלות של כל רשת הקשר ביניהם. ביחס אליהם אותה רשת אהבה תתגלה כבורא.

במילים אחרות, נניח שאני פלוס, אני זקוק למינוס בדמות חבר, עולם, לא משנה מי. כך עלינו ליצור בין פלוס למינוס את המצב הבא. סתירה, ריחוק, שנאה הדדית טבעית, ובו זמנית משיכה רוחנית, אהבה. אנחנו קיימים דווקא בגילוי של פלוס ומינוס, של השדה שנוצר על ידנו. אנחנו מרגישים אותו בכמה דרגות, זה העולם העליון והמילוי שלו זה הבורא.

חכמת הקבלה מדברת רק על כך, מפני שבהתפתחות שלנו, החל מבריאת הנקודה הראשונה (מינוס שבנו) אנחנו כל הזמן נעים קדימה, עד שאנחנו משיגים את הנקודה האחרונה, פלוס. אבל הפלוס קיים בו זמנית עם המינוס הגדול.

ההתפתחות של האגו מתרחשת במשך 6000 שנה. החל ממצב מסוים והלאה, אנחנו מבינים ותופסים יותר ויותר, ומתחילים לפתח בניגוד אליו אהבה, קשר בינינו. יוצא, שמצד אחד, אנחנו מפתחים את האגו כלפי מטה (קו כחול בשרטוט) ומצד שני, בהתאם לכך אנחנו מפתחים את הפלוס (קו אדום בשרטוט) .

בסופו של דבר אנחנו משיגים התנגדות רצינית מאוד בין הפלוס למינוס (קו ירוק בשרטוט), שנותנת לנו אפקט של אהבה עצומה. מה גם, שאנחנו לא יכולים לפתח את עצמנו בפלוס בכל מצב, אם לא הולכים למינוס. לכן ההתקדמות שלנו קדימה כל הזמן נעשית כעליות וירידות.

מתוך שיעור וירטואלי, 6.08.2017

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest