דף הבית / חכמת הקבלה / גלגול נשמות / מה המשמעות של החיים הארציים?

מה המשמעות של החיים הארציים?

שאלה: אם בחיים הקודמים האדם עסק בחכמת הקבלה, מה זה ייתן לו בגלגול הבא?

תשובתי: אם האדם בחיים הגשמיים כבר היה באיזו דרגה רוחנית מסוימת, זה אומר שהוא לא צריך יותר לחזור למצב ארצי. אבל במקרה, שיש לו משימה מסוימת כלפי אנשים אחרים, הוא יכול לחזור לכאן. זה כבר עניין של ההנהגה העליונה. אדם שנמצא בדרגה רוחנית, כשחוזר לעולם הזה או אפילו שלא חוזר, ככלל, הוא ממשיך את ההתעלות שלו בכך שמתחבר עם חלקים אחרים של הנשמה הכללית, של המערכת הכללית.

שאלה: האם הוא יכול לדאוג לכך שלא לחזור חזרה?

תשובתי: לא. תבינו, כשאנחנו רואים את המערכת האמיתית של ההנהגה, אנחנו מסכימים איתה לחלוטין, אין לנו אפשרות להתמקח. אנחנו רואים את כל מה שמתרחש לפי חוקים נכונים, צודקים ומוחלטים. לחיים הגשמיים יש משמעות רק כדי לצאת לדרגת הקיום הבאה, לעלות אליה ולהשיג נצחיות ושלמות עוד במשך החיים האלה.

ראשית, המצב לא נמצא בשום השוואה עם הקיום הנוכחי שלנו. שנית, העולם שלנו ("עולם", נובע מהמילה "העלמה", הסתרה) הוא מדומה, והוא קיים רק הודות להסתרה. כאילו שמסתירים מאיתנו את התמונה האמיתית של הבריאה ומראים משהו שנמצא בצל. למעשה, העולם שלנו לא קיים, ברגע שנתקן את עצמנו, כבר לא נזדקק למצב שנקרא "חיים ארציים". מה גם שאנחנו משנים את המצב הארצי שלנו עוד בחיים האלה, מבלי להגביל את עצמנו בכלום, מבלי לסכן משהו, ובו זמנית משיגים את המדרגה העליונה הבאה. וכל עוד הגוף שלנו חי, אנחנו קיימים בשני העולמות. וכשהגוף ימות, נגיב לזה בשלווה גמורה, מפני שאנחנו כבר נימצא בעולם אחר. כמו שהמורה שלי הרב"ש היה אומר: "כפי שאתה מוריד בערב חולצה וזורק אותה לכביסה, כך אתה זורק לכביסה את הגוף שלך".

שאלה: מה יהיה על העולם הגשמי, לאחר שכל הנשמות יתחברו עם הבורא? כיצד ייראה כדור הארץ שלנו? האם יהיו קיימים כסף, בנקים, גורדי שחקים?

תשובתי: כל זה לא יהיה, מפני שהעולם שלנו קיים רק בדמיון שלנו. זוהי מציאות דמיונית שניתנה לנו בחושים הנוכחיים שלנו ומיוצרת רק בתוך הרצון שלנו. ואילו מחוץ לרצונות היא לא קיימת. יש רק אור כללי אחד, שאפשר לתפוס רק בחושים חדשים שמפותחים בהתאמה.

מתוך שיעור בשפה הרוסית, 1.11.2015

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest