דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / מה הכוונה "ללמוד" תורה ו"לעסוק" בה?

מה הכוונה "ללמוד" תורה ו"לעסוק" בה?

מיכאל לייטמן

שאלה: מה הכוונה: לעסוק בתורת האמת?

תשובתי: כמו שכותב בעל הסולם, זה אומר לעסוק בחכמת הקבלה, ליישׂם אותה על עצמי. האור שמתקן אותנו נקרא תורה, הוא נמצא מולי ומאיר מרחוק על הרשימו שלי (גֵן המידע שלי).

אני התפתחתי בכל הדורות הקודמים בשרשרת הרשימות והשגתי רשימו, הנקראים "הנקודה שבלב". היא מתעוררת תחת השפעת האור ונותנת לי תחושה, שקיים משהו עליון יותר מהחיים בגוף שאותם ניהלתי קודם.

heb_o_rav_bs-akdama-tes_2010-05-31_lesson_bb_n7_pic04.jpg

את כל הפעולות מבצע המאור המחזיר למוטב. הוא זה שמעורר אותי ומפתח אותי תחילה בדרגה הבהמית. אך כעת הגיע הזמן שאני אהיה אדם. אני בעצמי אינני מסוגל לבצע שום פעולה, לכן אני פונה למערכת הנשמות (קבוצת מקובלים) ומקבל ממנה רצון נוסף וחשיבות נוספת של הבורא: כלומר הרגשת החשיבות שלו ושפלות עצמית. הפער בין האחד לשני יוצר עבורי תוספת רצון הנקרא מ"ן (תפילה).

את המ"ן הזה אני מעלה כלפי מעלה. בזה למעשה מסתכמת כל העבודה שלי. אני מעלה מ"ן, כלומר רצון להשיג את הבורא פי 10 פעמים יותר, מאשר מה שהיה מלכתחילה בנקודה שבלב שלי, משמע שביצעתי את העבודה שלי!

כל זה נקרא בינתיים "הכנה", "עסק" בתורה, אין זה עדיין לימוד. אך כעת האור מתחיל להאיר עליי בכוח גדול יותר, זה כבר אור מקיף 2. הוא מאיר לי באופן שונה, "בקו ישר", לפי מידת ההשתוקקות שלי.

הרגשת חשיבות הבורא נקראת כתר, והשפלות העצמית נקראת מלכות. כלומר אני כבר פועל ביחס למטרה, בכך שאני מסדר את הרצונות שלי בקו, בשתי נקודות שבקצוות הכתר והמלכות: הבורא מלמעלה, ואני מלמטה. מלמעלה זו השפעה ומלמטה זו קבלה.

לכן האור מגיע אליי כבר בצורה ישרה, שונה, ומתחיל לסדר את התכונות שלי. הוא מראה לי מה בתוכי יותר חשוב ומה פחות חשוב, בכך שמציב הכול לפי הסדר. כלומר אור מקיף 2 מגיע כבר מסודר, ובהתאם לסדר הזה מתחיל לארגן אותי מחדש. משמע שאני כבר "לומד" תורה, אני לומד אילו שינויים מבצע בי האור המקיף הזה.

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם: "הקדמה לתלמוד עשר הספירות", 31.05.2010

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest