דף הבית / משבר עולמי / מה הטעם בחיי?

מה הטעם בחיי?

מיכאל לייטמן

שאלה: האם אתה יכול להסביר את משמעות השאלה "מה הטעם בחיי?"

תשובה: "מה הטעם בחיי?" התשובה יכולה להיות ברמה של העולם הגשמי שלנו: במה אני ממלא את עצמי? והתשובה גם יכולה להיות ברמה של העולם הרוחני: למי אני מהנה ?

מה לעשות עם החיים שלי? לאן לפנות? אני חייב לגלות מה הטעם בחיי ומה משמעות החיים שלי? למה אנחנו בכלל חיים? בשביל מה חיים? מהו סוד חיינו? כיצד ובשביל מה נוצרו החיים האלה? השאלה של היווצרות החיים היא לא רק שאלה מאיפה נוצרו החיים, אלא זאת שאלה למה זה קרה ולאן זה מוביל. למה אני לא מקבל מילוי לכל רצונותיי? למה אני לא מקבל תשובות על שאלותיי במשך החיים שלי?!

כל האנושות שואלת: מה הטעם בחיי? אבל עד כמה האנושות הרגישה את השאלה הזאת לעומק ועד כמה השאלה מנוסחת נכון ומכוונת נכון למטרה? אם לאדם קורה משהו בחייו, ואם הוא מרגיש חוסר סיפוק ואפילו הקטן ביותר, הוא מייד שואל: מה הטעם בחיי?.

אבל התשובה לשאלה מתחילה להתבהר רק לאחר שהשאלה הזאת עברה דרך ייסורים ומנוסחת נכון ובמדויק, לכיוון מטרת הבריאה.

ידיעות קודמות בנושא:
תרופה למשבר
שאלת האדם: "מה הטעם בחיי?!"
ידיעות נוספות במדור: משבר עולמי

One comment

  1. תיאור ההבחנה של הרב. והדיוק של התהליך מדהים אותי תמיד מחדש!!!ו שאני תמיד מי גיל צעיר אהיתי רק נימשך לשאלה הזאת שלא מרפה ורק מיתחזקת! ואז ההלם שמיתגלה לכה מישהו! ואולי כבר מיליוני אנשים שואלים ומרגישים בידיוק אותו את השאלה היחידה בעולם שיש לכה!והגילוי שיש מקום מיוחד שבוא הכול מיתגלה !

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest