דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / מה בדיוק צריך לתקן?

מה בדיוק צריך לתקן?

שאלה: אדם שחי בחברה, יש לו הרבה סוגי קשרים: בעבודה, במשפחה. מהו סוג הקשר שאותו צריך לתקן?

תשובה: כמובן שאנחנו חייבים לשמור על יחסים טובים במשפחה ולעבוד על זה. אך התיקון העיקרי הוא בין החברים, בקבוצה, שדרכה אתה מקבל את "האור המקיף". צריך לתקן את הקשר עם מי שאתה בונה את השכינה.

שאלה: אבל אני בא במגע יומיומי עם מספר אנשים בלבד, ואילו כל היתר אינם נכללים בספירה שלי. איך אוכל לתקן את הקשר שלי עם כולם? יוצא, שעליי לתקן משהו שאני עדיין לא מרגיש?

תשובה: צריך לבקש ולהתפלל להרגיש את הקשר עם כל החברים שלנו ברחבי העולם. אני צריך לראות את האנשים שאיתם אני בונה את השכינה – מקום לגילוי הבורא. למי מאלה שמשתתפים בשיעור חשוב גילוי הבורא? אני חושב שלכולם, כי אחרת הבורא לא היה מביא אותם לכאן.

הבורא נתן לי את האנשים האלה כקבוצה ולכן אני רוצה להתחבר עם כולם, לא פחות ולא יותר. תמיד ייתנו לי את המספר האופטימלי של החברים, לפי תנאים חיצוניים שאותם אנחנו לא מבינים. אני לא אחראי על כך ולכן מקבל את זה כמו שיש. הבורא הביא לי אותם, ועליי לחשוב איך לבנות מהם את רשת הקשר ההדדי: הקשר הרוחני וגם הקשר הגשמי – לפי ההכרחיות, בכדי לבנות יחד איתם את השכינה.

עלינו להתקשר בדאגה הדדית זה לזה, כדי שכל אחד יעזור לכולם. כך נבנה בינינו מרכז הקבוצה: קשר הדדי, דאגה לפי החוקים: "איש לרעהו יעזרו" ו"המבקש עבור חברו זוכה תחילה". אם אנחנו פועלים כך, אז מתגלה בינינו רשת שמקבלת את צורת ההשפעה ההדדית.

אף על פי שההשפעה הזאת היא אגואיסטית, "לא לשמה", היא מושכת לעצמה את המאור המחזיר למוטב. לא חשוב שאין לנו עדיין כוונה דלהשפיע – העיקר שאנחנו משתוקקים להשיג אותה. אנחנו רוצים שבקשר בינינו יתגלה הבורא, כיוון שאנחנו משתוקקים לדעת, להבין, להרגיש אותו, לצאת לעולם העליון.

הכוונה שלנו היא לא נכונה, אגואיסטית, אבל התחברנו. במצב שלנו אנחנו לא מסוגלים לא לחשוב על רווח עצמי – זה נקרא "לא לשמה". לכן המאור המחזיר למוטב מאיר לנו מרחוק, על אף שאנחנו מקולקלים. העיקר שהצורה שלנו הפכה להיות דומה לו, כלומר נבנה הקשר בינינו.

שאלה: אבל מה בדיוק עליי לתקן ביחס לחברים?

תשובה: מה שצריך לאחד אותנו, זו הדאגה ההדדית לגלות בקשר בינינו את הכוח העליון, כלומר את ההשפעה והאהבה. דאגה הדדית – זה הרצון המשותף לבורא. הרצון לבורא לא נמצא באף אחד מאיתנו, אלא הוא נמצא בינינו. הוא כלל אינו קיים – עלינו לבנות אותו. אין כלי! ישנם רק הרצונות האישיים של כל אחד, אך אין רצון משותף שנקרא "שכינה".

שאלה: ומה לגבי תיקון התכונות, המידות שלי?

תשובה: רק הקשר עם החברים דורש תיקון. אין מה לתקן בתוכי – שם אני בהמה, ובהמה לא ניתנת לתיקון. אתה כבר ניסית להתחבר עם מישהו וגילית את האגו שלך, כבר נכנסת למצרים? אם מישהו סתם מעצבן אותך, זה לא קשור לעבודה הרוחנית.

רק אם אני משקיע מאמצים להתחבר עם אנשים אחרים כדי להגיע לקשר בינינו שנקרא "ערבות", שבתוכו מתגלה הדאגה שלנו לגילוי הבורא, תכונת ההשפעה והאהבה, אז ארגיש איך שאני שונא את כולם ולא מוכן להתחבר, ואת זה יהיה עליי לתקן.

מתוך ההכנה לשיעור 27.03.2014

ידיעות קודמות בנושא:
מה ניתן לתיקון?
אתה ואני, ובנוסף גם כל העולם
קשר הדוק יותר!

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest