דף הבית / מה אתה רוצה מאיתנו לייטמן?

מה אתה רוצה מאיתנו לייטמן?

שאלה  מה – Facebook: אתה כל הזמן מדבר על האגואיזם של היהודים, על היותם הנבחרים להביא את כל האומות לאהבה זה לזה. אבל אנחנו לא עד כדי כך רעים. אנחנו עוזרים זה לזה במלחמות, מביעים אהדה והזדהות עם אלה שהותקפו בסכינים על ידי מחבלים. הצבא שלנו עוזר לכולם. עכשיו אנחנו מצילים בני אדם במדינות אחרות. מה עוד נדרש מאיתנו?!

תשובתי: אם נבחר כיצד לנהוג לפי הדימויים שלנו "מה זה טוב ומה זה רע", אז בסופו של דבר לא נגיע לשום מקום. אנחנו רואים שאנשים מאומות העולם בכל מקרה שונאים אותנו יותר ויותר, כמה שנהיה טובים. אנחנו יכולים לעזור לבני אדם אחרים, אבל לא מתחשבים בזה ולא מקבלים זאת בברכה, מקבלים את זה כמובן מאליו.

נכון, אנחנו מסתדרים בינינו, נלחמים כדי להגן על המדינה שלנו, על העם שלנו, על אדמתנו. אבל זו הרי הגנה עצמית: אני עושה מעשה טוב למען עצמי ולמען ילדיי ולא למען אחרים. לכן כל זה אינו נחשב לאלטרואיזם, ולא נקרא תכונת השפעה ואהבה לזולת. זו פשוט אהבה עצמית, פעולה אגואיסטית ברורה לחלוטין.

לכן, אני קורא לכם להבין מה זה למעשה "ואהבת לרעך כמוך", מה זה אלטרואיזם, מה הטבע דורש מאיתנו, באיזה אופן הוא רוצה שנתחיל לפעול בהדדיות בינינו, אז הכול יהיה אחרת.

אנחנו לא יכולים לחיות כמו כל השאר, מפני שראשית, אני לא רואה שאחרים חיים בשלווה. גם הם אינם שלווים, אבל מאחר ואנחנו אחראים על התיקון הכללי של העולם, אז נעשה איתנו חשבון מיוחד. דורשים מאיתנו, שנשלם ראשונים ויותר מכולם.

מתוך תוכנית הטלוויזיה "חדשות עם מיכאל לייטמן", 9.11.2017

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest