דף הבית / אהבה / זוגיות / מה אני יכולה לעשות עם בעלי "הלא רוחני"?

מה אני יכולה לעשות עם בעלי "הלא רוחני"?

dsc06568_cr_70.jpg

שאלה של מריה: רב יקר, אתה כל הזמן חוזר על כך ששמירת המשפחה היא משימה בחשיבות עליונה. איך אפשר לרצות את הבעל בכל השטויות האגואיסטיות שלו, מבלי לקבל בתמורה את ההבנה ההדדית הנחשקת כל כך, כאשר הבעל חסר הרוחניות לא מתנגד לעיסוק האישה בקבלה, אבל לא אכפת לו במה מתעסקת אשתו.

תשובה: אני תמיד מדבר בעד שמירת התא המשפחתי וחושב שברוב המקרים אפשר לחיות בשלום אפילו עם אדם שמתנגד לקבלה. את קיבלת חופש להתפתחות רוחנית, אבל זה לא מספיק לך! את רוצה באופן אגואיסטי, שבעלך יחלוק איתך את ההתפתחות הזאת. אבל זה תלוי ברשימות ולא ברצונות האדם, הרשימות הראשוניות קובעות את הרצונות.הרצונות עצמם משניים .

את לא מסכימה עם הטבע עצמו ומנסה מתוך האגואיזם שלך לשלוט על בעלך, וזה מנוגד לחוק הרוחני של חופש הבחירה. אני מציע לך להבין זאת, להסכים עם הבורא, לאלף את הגאווה והשתלטנות שלך, לכבד את בעלך על כך שהוא מקבל את הדרישות שלך ולהבדיל בהדדיות שבין הרמה הארצית לבין הרמה הרוחנית. אז תגלי עד כמה התנאים הנתונים לך מספקים את המצבים הדרושים לתיקון שלך. אז יתברר לך שבעלך הוא המלאך שלך שנשלח על ידי הבורא!

8 comments

  1. אנו לומדים שאת העבודה הרוחנית מממשים הגברים בקבוצת חברים השווה צורתה לאדה"ר. החסרון שמיוצג בבריאה ע"י הנוקבא בוא חסרון טבעי. אם כן שאלתי היא האם זה אומר שלאשה אין בחירה חופשית? ואם יש לה אז מהיכן היא שואבת כוחות להתקדמות? והיכן היא מגלה את השבירה שכנגדה תוכל לבקש תיקון?

  2. אנו עוסקים רק בחומר ובצורה מלובשת בחומר. האם זה אומר שעליי לחכות או לבקש שהצורה הרצויה תתלבש בחומר שלי? ואם כן איך עליי לדמיין אותה? האם זה מעין משחק של "קליעה למטרה"?

  3. בקיצור: היכן אישה מממשת את בחירתה החופשית? האם מול קבוצת הגברים?

  4. זהר וירא/הסולם/מאמר ויעש ה' לשרה

    תכד) ויעש ה' לשרה וגו': ושואל, כיון שאמר, וה' פקד את שרה, למה לי. ויעש ה' לשרה. ומשיב, אלא כך למדנו, שפרי מעשיו של הקב"ה, הוא מאותו הנהר הנמשך ויוצא מעדן שהוא ז"א, והוא נשמות הצדיקים, כלומר שהעשיה שלו הוא נשמות הצדיקים. והוא המזל שכל ברכות הטובות וגשמי ברכה נוחלים ממנו, ומשם יוצאים שכתוב להשקות את הגן, שהוא מזיל ומשקה ממעלה למטה. משום שבנים תלוים במזל הזה, ולא במקום אחר. מזל ה"ס דיקנא דא"א, וכשז"א מקבל ממנו המוחין נקרא גם הוא מזל.

    באהבה רבה לשיעור בוקר

  5. אביב מעיין

    לכל הנשים הנהדרות בעולם,

    אל תוותרו על לימודי הקבלה והרי לא נצליח לכבות את אורו של הנר  שנקרא " הנקודה שבלב". הזמנים הם זמנים חדשים, וחובה על כל אחד ללמוד קבלה ,  ואנחנו חלק מהבריאה , האין זה כך? באהבה לכל הנשים בעולם . חזקות היינו וחזקות נישאר.

  6. זהר/פנחס/הסולם/מאמר ב' השושנה

    שצז)ביאור המאמר. הגידול של השושנה, היא י"ג עלים פנימים וה' עלים עליהם מבחוץ.ואומר ששושן זה בב' בחינות שבו, י"ג וה', הוא עדות למעשה בראשית,שה"ס בינה. ועדות לכנסת ישראל, שה"ס המלכות. ועדות ליחוד העליון, שה"ס ז"א ומלכות. ומפרש שהוא עדות לכנסת ישראל שהוא המלכות, כי במלכות יש ב' בחינות אלו ה' ספירות חג"ת נ"ה שמקבלת מבינה, ובתוכם המוחין דגדלות הנמשכים מי"ג מדות הרחמים.הרי שגידול השושנה היא עדות למדרגות המלכות…… כי עם יחוד המלכות עם ז"א מתגלים י"ג מדות הרחמים. גושפנקא דמלכא, שע"כ נקראת המלכות טבעת המלך, דהיינו החותם שלו, להיות ששלימות הארותיו תלויה בה.

    שצח)…..כל זמן שהשושנה עומדת סתומה, שאינה פתוחה, אין בה ריח ואין מעלים אותה, ואין מוציאים אותה מתוך הקוצים. בשעה שהשושנה פתוחה והיא מעלה ריח, אז מוציאים אותה מתוך הקוצים.וכנסת ישראל תהנה מהם. שנאמר פתחי לי אחותי רעיתי. ..

    פירוש. בשעה שהמלכות מקבלת מקו שמאל היא סתומה ואין בה ריח, שהיא הארת חכמה, משום שהחכמה שבה מחוסרת חסדים ואינה יכולה להאיר בלי חסדים אלא אחר שמקבלת כח מז"א שהוא קו האמצעי, אז נפתחת מסתימתה, ונותנת ריח טוב, שה"ס הארת החכמה המלובשת בחסדים דז"א, וזסו"ה פתחי לי אחותי וגו'.

  7. גלית מיכאל

    אך ידעתי כל הזמן שבעלי מלאך!

  8. לאביב מעיין שלום, כל הכבוד למילים ולעידוד, איך אומרים מילים כ"דורבנות" את צודקת אנחנו הנשים צריכות לעשות הכל על מנת לעזור לגברים לממש את תוכנית הבריאה ואמן שכולנו נגיע לכך

    באהבה רחלי

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest