דף הבית / כלכלה / מהפכה תעשייתית רביעית או רוחנית ראשונה?

מהפכה תעשייתית רביעית או רוחנית ראשונה?

דעה: האנושות ניצבת על סף מהפכה טכנולוגית חדשה שתשנה באופן קיצוני את אורח חיינו ואת הדרך שבה אנו עובדים ומתייחסים זה לזה. האנושות לא חוותה מעולם היקף ומורכבות דומה של שינויים, לכן בלתי אפשרי לחזות כיצד זה יתפתח, אבל כבר עכשיו ברור שהמהפכה התעשייתית הרביעית תשפיע על כל האנושות.

המהפכה הזו היא בעלת פוטנציאל להעלות את רמת החיים של כל תושבי כדור הארץ. בעתיד יביאו החידושים הטכנולוגיים לפריצה מהפכנית בתחום העסקים, ביעילות ובפריון העבודה. יותר מכולם ירוויחו מהמהפכה החדשה הממציאים, בעלי המניות והמשקיעים. המעבר מדיגיטציה פשוטה שהייתה חלק מהמהפכה התעשייתית השלישית, לחידושים המבוססים על שילוב של טכנולוגיות המהפכה הרביעית, מאלצת חברות לבחון מחדש את היחס שלהן לדרך שבה הן עובדות. המהפכה הזו כבר משפיעה על הביטחון הציבורי והלאומי. את שינויי הטכנולוגיה הצבאית והביטחון הבינלאומי אפשר לראות דרך ההיסטוריה של החידושים הטכנולוגיים. השינויים גם מתבטאים בסכסוכים מדיניים שיהפכו יותר ויותר היברידיים, וההבחנה בין מלחמה לשלום, בין מה ששייך לשדה הקרב למה שאינו שייך, ואפילו בין אלימות לאי אלימות הופכת להיות מטושטשת.

בסופו של דבר תשפיע המהפכה התעשייתית הרביעית על האנושות ותשנה אותה, בעקבות כך יש כבר תרחישים פאסימיים לגביה. לפי אחד התרחישים עלולה המהפכה התעשייתית הרביעית להיות בעלת פוטנציאל להפוך את האנושות לרובוטית וליטול מאיתנו את ליבנו ונשמתנו, אבל באותה מידה היא עשויה לאפשר לאנושות לעלות לרמה חדשה של תודעה חברתית ומוסרית, שביסודה יהיה גורל משותף לכל בני האדם החיים על פני כדור הארץ.

אני חושב שמהפכה תהיה בתפיסת תמונת עולם חדשה, היא תשנה את כל ערכי האנושות ותעצב מחדש את תודעתה. אנשים יפסיקו לחיות למען העבודה, הגוף האנושי לא יהיה אלא אמצעי להשגת דרגה רוחנית שתתגלה כקיום נצחי עליון, והיחסים של בני האדם יהיו יחסים אלטרואיסטים כלפי העולם. ההתפתחות שלנו תוביל אותנו בהכרח לדרגה החדשה הזאת שהמקובלים כבר מגלים אותה, אבל היא צריכה להתחיל להתגלות גם להמונים בדור הזה.

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest