דף הבית / אקטואליה / ישראל היום / מהפכה במערכת החינוך

מהפכה במערכת החינוך

הערה: ראש ממשלת ישראל, ביבי נתניהו, סבור שהמטרה העיקרית שלנו היא להגיע למהפכה במערכת החינוך שביסודה יונחו שני עקרונות: שיכלול וטיפוח עצמי ואהבה לישראל.

תגובתי: בתחום השכלול והטיפוח העצמי, חשוב בעיקר ללמד את האדם ללמוד בצורה נכונה כדי שיוכל להחליף בקלות מקצוע, ללמד כיצד לרכוש מקצוע חדש דרך רשת האינטרנט ובעזרת ספריות. זה נושא אקטואלי והכרחי מפני שהעולם משתנה מהר מאוד ומאחר ואנו מדינת "היי-טק", עלינו להשתנות כל הזמן, לחפש, להרגיש לְמה להתקרב ובמה לעסוק.

הערה: מנקודת מבטו של נתניהו "אהבה לישראל" זוהי ה"ציונות", לימוד המורשת הלאומית ובראש ובראשונה לימוד התנ"ך.

תגובתי: "אהבה לישראל" מסתכמת  בהבנת האדם את המשימה של העם שלו, לשם מה הוא קיים ולא הכרות עם ההיסטוריה המרה של המאה האחרונה. ההיסטוריה לא "קושרת" אותנו לישראל, דוגמה לכך היא בני הנוער שעוזבים את הארץ למדינות שונות, הם לא רוצים להישאר בארץ ולא רוצים להתגייס לצבא. רצוי שהנוער לא ידע את ההיסטוריה שלו אלא את העתיד שלו ויבין מהי המשימה שלו ושהיא הכרחית לביצוע ולא ניתן לברוח ממנה. גם אם הם ינסו להסתתר בקצה כדור הארץ, לא יוכלו לברוח ממנה. הבנה וביצוע המשימה המיוחדת שלנו בעולם היא ביטוי ל"אהבת ישראל" והמשימה היא להראות לעולם דוגמה של שיטת האיחוד הנכון, איחוד של כל האנושות למערכת אחת. הראשונים שחייבים לבצע זאת הם היהודים על ידי הצגת דוגמה, כלומר עלינו לא רק ללמוד את השיטה אלא גם לממשה בפועל.

הערה: ראש הממשלה מוסיף שכדי להבטיח את עתידנו, על הילדים להיות מחונכים ומשכילים במלוא מובן המילה, בעלי ידע וכלים הדרושים להישרדות בעולם החדש, ילדים שעומדים איתן על רגליהם בכך ש"נשענים" על ההיסטוריה של העם שלנו.

תגובתי: חינוך מסוג זה לא יעזור, להיפך, אנו רואים שהעם מתפלג ומתחלק לעשרות חלקים, מפלגות וזרמים למיניהם. העם שלנו אינו עתיד להתחבר אלא רק תחת השפעת "הכוח העליון" ואת זה ניתן לעשות רק על ידי מימוש נכון של חכמת הקבלה. לדעתי מנהיג של העם בימינו צריך להיות אדם שמבין שהמשימה של העם היא בכיוון הזה ומבין מהי הדרך לשם.

הערה: נתניהו אמר עוד שישראל היא האומה החזקה ביותר, אומת "סטארט-אפ", ואנחנו מבצעים מהפכה לא רק במדינה שלנו אלא גם בחו"ל. אבל, בתחום אחד לא רואים סטארט-אפ וזה בתחום השירותים המדיניים עבור האזרחים, לכן הגיע הזמן שאומת הסטרט-אפ תיצור "ממשלה של סטארט-אפ".

תגובתי: ממשלה צריכה לדעת כיצד לנהל את העם. לשם כך צריך ללמוד את מערכת הטבע שמנהלת אותנו ולהתחיל להיות תואמים לה וזו "המהפכה" במערכת ההשכלה והחינוך, כולל שינוי הממשלה. במקרה זה יהיה בידינו ה"סטארט-אפ" הגדול והיחיד שנחוץ.

מתוך תכנית הטלוויזיה "חדשות עם מיכאל לייטמן" 31.8.2016

 

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest