דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / מהנקודה – עד לבורא

מהנקודה – עד לבורא

אנחנו קיימים בתוך המלכות, שנוצרה בעולם אין-סוף. בתוכה נבנית מערכת הקשר ההדדי בין כל הרצונות שלה. הם רבים מאוד, וכולם מתחברים זה לזה בעזרת תכונות ההשפעה. הרצונות הללו כביכול טובלים בתוך ה"ים" של ההשפעה שממלאת אותם.

כיצד הרצונות מתחברים זה לזה בתכונת ההשפעה? כיצד הם קשורים זה לזה? כיצד מתבצעות בתוכם פעולות הגומלין המורכבות, כמו בגוף שלם? – את זה אנחנו לומדים מתוך חכמת הקבלה.

כשמסתיימת בניית המערכת הזאת, על כל רבגוניותה, והיא כבר מהווה גוף אחד שלם, נוצרת בתוך המערכת הזאת נקודה (בשרטוט: הנקודה האדומה). זהו הניצן של הנברא העתידי. השרטוט הזה הוא בסך הכול סכמה של העולם שקיים מסביבנו. הוא עדיין דומם, ואין בו שום דבר שדומה לאדם שיש לו חופש בחירה, שמסוגל לשנות משהו. כל החלקים של העולם הזה – הדומם, הצומח, החי והמדבר – קיימים בצורה שבה הם נבראו מלכתחילה.

ולאחר מכן נברא יצור מיוחד, שנקרא "אדם" שמסוגל להתפתח בצורה עצמאית. כלומר, הנקודה שהופיעה כתוצאה מהשפעת האור מתפתחת באופן אוטומטי עד למצב של חמשת העולמות של אותה המערכת שבה אנחנו קיימים. לאחר מכן, נוצר בתוך הסכמה הזאת המנגנון שנקרא "אדם". זאת מערכת מיוחדת. אנחנו צריכים "להתברג" בדיוק לתוכה ולהזדהות עם הנקודה הפנימית שלה. בסופו של דבר, הנקודה הזאת צריכה להתחיל לשלוט על המערכת שהיא נמצאת בתוכה, בצורה של מעגלים בעלי מרכז משותף, וכך בהדרגה לספוג לתוכה את כל המערכת.

המעגלים הללו הם העולמות. המעגל הראשון והקטן ביותר שאנחנו לומדים – זהו עולם העשיה. לאחר מכן באים עולמות היצירה, הבריאה, האצילות ואדם קדמון. לאחר שהלימוד מסתיים, הכול נכלל בתוך החלק האחד הכללי (כשאנחנו כוללים את הכול בתוכנו), ואז זה נקרא "עולם אין סוף".

זאת הנקודה ההתחלתית של כולנו. כאן, בתוך הנקודה הזאת, קיימת האנושות כולה. בסופו של דבר נצטרך להכיר את כל הסכמה הזאת, להכיל אותה בתוכנו. בצורה כזאת אנחנו משיגים את כל הבריאה, והופכים שווים לבורא.

הבורא ברא את הבריאה כולה בירידה הדרגתית, על ידי צמצומים הדרגתיים. ואנחנו צריכים לעשות את ההיפך: לגלות בתוכנו את הסכמה הזאת ולהפוך להיות היא: לשלוט במקום הבורא. זהו העתיד שלנו, הייעוד שלנו.

מתוך השיעור הווירטואלי בנושא "יסודות חכמת הקבלה", 02.10.2011

ידיעות קודמות בנושא:
מההתחלה ועד הסוף
להגיע למטרה מהר ובקלות
מבט על הבורא מנקודת הנברא

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest