מהי נשמה?

הנשמה היא "חלק א-לוה ממעל", כלומר הנשמה היא חלק מא-לוהים. הכוח העליון הוא טוב ומיטיב, הוא כוח אינסופי של השפעה, אהבה ונתינה. חלק ממנו נקרא גם נשמה.

אין קשר בין הנשמה לגוף שלנו. גופנו הוא גוף כמו של גוף בעל חיים. אפילו ניתן להדפיסו במדפסת תלת מימד. על פי חכמת הקבלה, ה"אדם" זו הגדרה למהות כלשהי הדומה לכוח ההשפעה והאהבה.

תכונות אהבה והשפעה שנבנות הן האדם שבנו, או גוף הנשמה, ואליו נכנס אור הנשמה. בגופנו הפיזי אין לא נפש ולא נשמה ולא כלום, אלא רק כוח חיוּת, כמו בגופם של בעלי החיים.

כדי להשיג נשמה, נדרשת עבודה לא פשוטה על עצמנו, על בניית תכונת האהבה וההשפעה. האגו שלנו הוא אהבה עצמית והנשמה היא תכונה הפוכה, תכונה של אהבת הזולת.

כל אדם יכול להשיג נשמה, לגלות את הא-לוהות, את החיים הנצחיים שנקראים "גן עדן". והוא יכול לעשות זאת רק במהלך חייו בגוף, כשיש בו אגו. רק בזמן הזה אפשר להפוך את האגו לאהבה לזולת, ולהשיג את הנשמה.

בהשגת הנשמה יש רמות שונות, שנקראות: נפש, רוח, נשמה, חיה ויחידה. בסה"כ מדובר על 125 מדרגות.

הנשמה, הרצון לאהוב, נקרא גוף הנשמה, "כלי", והמילוי שמורגש בו נקרא "אור" הנשמה. אור הנשמה הוא תענוג עצום, גדול יותר מכל מה שכל בני האדם גם יחד חוו בכל הזמנים. עד שלא נכין כלי מתאים לקליטת התענוג הזה, לא נוכל להשיג אותו, אחרת נוכל להתפוצץ… הכלי לקבלת התענוג העצום הזה הוא בניית תכונה על-טבעית של אהבה והשפעה לזולת.

תקציר תוכנית "חיים חדשים" מס' 523, 17.2.2015

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest