דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / מהי משמעות החיים

מהי משמעות החיים

שאלה: האם השאלה על משמעות החיים שבה אתה עוסק כל חייך איננה אישית ותלויה בחינוך שקבלנו וכתוצאה מכך נובעות המחשבות וההחלטות שאנו מקבלים?

תשובתי: משמעות החיים היא לא לחיות, למצוא את משמעותם ולמות, אלא משמעות החיים צריכה להיות מובנת כבר בתחילתם.

שאלה: האם לכל אחד משמעות חיים משלו?

תשובתי: לכל אחד משמעות חיים משלו, אפילו אם היא משותפת לכולם. כולנו דומים לבהמות קטנות עם תכונות דומות ובאף אחד אין דבר מיוחד.

משמעות החיים של "הטבע האחד" שקיים, היא להביא את עצמו למצב הנכון, לעלות לדרגה הבאה ולהעלות אותנו אליה. עלינו להבין לאן מתקדמת האבולוציה כדי להתעלות לאותה דרגה, ולא לעבור אותה כפי שהיא מתרחשת, בעזרת אסונות טבע שלפניהם אנו ניצבים.

אני ממליץ לאמץ את הגישה הזו, כדי לא לעבור למדרגה הבאה דרך מצבים קיצוניים, דרמטיים וחדים. אנחנו שרויים במשבר, אנו ניצבים מול "קיר" בכל תחומי החיים בחברה האנושית, במדעים, באומנויות, בקשר בינינו ובין הדורות.

שאלה: האם דווקא עכשיו מול הקיר הזה עולה השאלה על משמעות החיים?

תשובתי: כן, ואותה צריך לברר. זה מאוד חשוב. "חכמת הקבלה" עוסקת בזה ולכן היא מתגלה לכולם ומציעה את עצמה לאדם.

שאלה: אז מהי בכל זאת משמעות החיים?

תשובתי: משמעות החיים היא לעלות בעצמנו למדרגה האבולוציונית הבאה ולא כפי שעלִינו עד כה, באופן אוטומטי בדרגות דומם, צומח וחי של הטבע. עכשיו בהיותנו בטבע האנושי עלינו לעלות למדרגה העליונה הבאה, שאפשר לקרוא לה רוחנית, למרות שאין לה שום שייכות לדתות. כלומר זה קיום ברוח, במשמעות הפנימית של האדם שמגלה בתוכו את העולם העליון. אם נצליח לעלות מעל הטבע שקיים בתוכנו, נתחיל להרגיש עולם אחר לחלוטין.

שאלה: האם האגו שפיתח אותנו עד היום "נסגר" וכעת עלינו לחיות בצורה לא אגואיסטית?

תשובתי: עלינו לעלות לדרגה הבאה אבל לא בעזרת האגו, אלא בעזרת כוח מיוחד של הטבע שנקרא "אור", אותו עלינו לעורר ולהזמין על עצמנו שיתקן וישנה ויהפוך אותנו  דומים לדרגה העליונה הבאה.

מתוך תוכנית טלוויזיה "חדשות עם מיכאל לייטמן" 14.12.2017

 

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest