דף הבית / חכמת הקבלה / שורשים רוחניים / מהיכן נובעות הדעות המוטעות של האנושות?

מהיכן נובעות הדעות המוטעות של האנושות?

שאלה: אם מלכתחילה אין לנו נשמה, אז לְמה נהוג לקרוא נשמה בעולם שלנו?

תשובתי: אני אפילו לא רוצה לדבר על מה שנהוג, מאחר ובעולמנו קיימות כל כך הרבה דעות מוטעות וטעויות שאי אפשר אפילו למנות את כולן. אני מדבר על מה שאומרת לנו חכמת הקבלה. כל הדעות המוטעות של האנושות מבוססות על כך שהיא החליטה לפרש לפי דעתה את היסודות הגדולים של הטבע הכללי, גם של הגשמי וגם של הרוחני, בעוד שזה מושג על ידי אנשים אך ורק באופן מדעי, מוכח ועל ידי ניסויים. עלינו לבצע רק ניסויים שיעזרו לנו להשיג את הנשמה, ואז היינו רואים את כל התלות ההדדית, את כל הקשרים והחלוקות בין החלקים של הנשמה. בהתאם לכך, היינו יכולים לתאר את כל מה שקורה ברצון היחיד המאוחד, שמצד אחד הוא שבור, אך מצד שני הוא מקושר הדדית בכל המצבים שלו. זה נושא הלימוד של חכמת הקבלה.

הערה: אין מיתוס גדול יותר מאשר המיתוס על נשמתו של האדם, מפני שמצד אחד זה מעניין את האנושות, אולם מצד שני קשה להשגה.

תשובתי: לכן נוצרו המון ספקולציות סביב עניין הנשמה ונעשה סביבו שימוש לרעה תוך ניצול חוסר הבהירות והידע של אנשים. מה לא אומרים על מקום הימצאה גם בלב, גם בראש, יש כאלה שאף מכנים אותה עין שלישית. אבל הגוף הבהמי שלנו לגמרי אינו קשור לנשמה.

הערה: אומרים, שכאשר הגוף מת, הוא נהיה קל ב – 25 גרם וזוהי הנשמה.

תשובתי: ראשית, הגוף נהיה הרבה יותר קל מאשר ב – 25 גרם. שנית, אם הנשמה עוזבת אותו זה אומר שהיא בעלת משקל? זה רק מוכיח עד כמה קשה לבני האדם להיפטר מדעות מוטעות של העולם הגשמי! גוף, זה רצון לקבל, ולא מקום קיבול של הנשמה. יתרה מכך, אין בתוכנו אפילו רצון לרכוש את הנשמה, מפני שנשמה זה רצון להשפיע, ואילו אצלנו קיים רק רצון לקבל. הרצון הוא אותו רצון ההבדל ביניהם הוא בכוונה, עבור מי אני משתמש ברצון עבור עצמי או עבור אחרים.

הערה: אנחנו לא מרגישים גם את הגלים האלקטרומגנטיים, אבל הם הרי קיימים.

תגובתי: את הגלים אפשר לגלות, ואילו את הנשמה לא ניתן לגלות בשום צורה, מפני שאת המכשיר לגילוי שלה עליך ליצור בעצמך, הוא נקרא "תכונת השפעה", "כוונה על מנת להשפיע".

מתוך שיעור וירטואלי, 6.11.2016

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest