דף הבית / כלכלה / כסף / מדענים: כסף לא יכול לקנות אושר

מדענים: כסף לא יכול לקנות אושר

Laitman_2011-07-25_7062_w.jpg

ידיעה: נערך מחקר שהוכיח, כי קניות אינן הופכות את האדם למאושר יותר. רוב האנשים שמחים מאוד לפני הרכישה של הפריט הרצוי. ברגע שהם קונים אותו, השמחה שלהם נעלמת במהירות. הנתונים שהתקבלו במחקר לטווח הארוך לא הפתיעו את המדענים. בחיים האמיתיים, אנשים רבים גם קודם גילו, ולא פעם אחת, שזמן מה לאחר הקנייה מצב הרוח יורד בצורה ניכרת.

משתתפים עם גישה חומרנית יותר שמחים ונרגשים זמן קצר לפני הקנייה. אולם כעבור שבועות ספורים הדברים משתנים. הם נוטים להאמין שהמכונית, מכשיר הטלוויזיה או המחשב הנייד יכולים לשנות את חייהם לטובה, אך מתברר שהדבר אינו קורה.

אנשים עם רמת חומרניות נמוכה לא כל כך מאמינים שקנייתם עשויה לגרום לאושר, אך גם הציפייה שלהם מהדברים שהם עומדים לקנות גבוהה – והאכזבה היא בלתי נמנעת.

התייחסותי: חכמת הקבלה מסבירה שכל רכישה, עקב האכזבה הבלתי הנמנעת מהמילוי הצפוי, רק מגבירה את הרצון המקורי שלנו, ולכן אנחנו לא מתמלאים, אלא מתרוקנים – בהתאם למידת האושר הצפוי, כפי שכתוב: "אין אדם מת וחצי תאוותו בידו". כלומר, הוא לעולם לא ירגיש מילוי שלם, אלא רק "חצי". וצריך ללמוד את חכמת הקבלה (שמלמדת איך לקבל) כדי לדעת להתמלא!

ידיעות קודמות בנושא:
לא החפצים גורמים לאושר, אלא ההתרשמויות
קניות עם תועלת
פסיכולוגים: מדוע האנשים אומללים

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest