דף הבית / אקטואליה / ישראל היום / מדינה נוחה לחיים

מדינה נוחה לחיים

הערה: ישראל נכנסה לרשימת עשרים המדינות הנוחות והנעימות לחיים. למרות כל מה שמתרחש, הגענו למקום ה-18. החישוב נעשה לפי שלושה מדדים: אריכות ואיכות החיים, רמת ההשכלה ורמת ההכנסה של האוכלוסייה.

תשובתי: יוצא, שאנחנו חיים במדינה טובה, כאילו שסביבנו לא מתהדקת טבעת של אויבים, לא הורגים אזרחים שלווים ברחובות, ואנשים לא רוצים לברוח מכאן, כי חוץ מכל היתר, אנחנו ככל הנראה נמצאים בעשירייה הראשונה של המדינות לפי רמת העוני. ופתאום יוצא, שאנחנו אחת המדינות המוצלחות, אחרי שוויץ וניו זילנד.

אנחנו חיים במקום מאוד בעייתי. אבל העניין הוא באילו כלי מדידה אנחנו ניגשים לעניין הזה, כי הרי לפי הזמנה אפשר לעשות הכול. בזמן הסקר הזה, נלקחו פרמטרים שצוינו קודם לכן, לא כדי להבליט את ישראל, אלא כדי שמדינות אחרות יכלו לקבל איזושהי עזרה או תועלות אחרות: פיננסיות, פוליטיות או כלכליות. ללא מחשבה תחילה, לא נעשה שום דבר. ואנשים אמרו את מה שצריך, ואחר כך תיארו את זה איפה שצריך וכנראה שזה הגיע לאן שצריך, והם קיבלו עבור זה מה שצריך: מענקים וכולי. בוודאי שאני לא חושב שישראל תשלם עבור כאלו מדדים, מפני שזה לא יעזור לנו. אנחנו בכל מקרה על הכוונת של כולם, ומה שלא יהיה כאן, תמיד ידחקו אותנו לפינה. 

העניין הוא שאנחנו צריכים לפחות במקצת לשפר את הקשר בינינו. ולפי המפגשים שלי עם הציבור בישראל, אני מרגיש שזה אפשרי. אנשים מתחילים להבין ולתפוס את ההכרח בחיבור ואיחוד. אני חושב ששנת 2016 שמתקרבת, תהיה שנה של מפנה. נוכל להסביר לרוב אוכלוסיית ישראל, ששומעת ומקשיבה ולא סתם הולכת ברחובות ומתעניינת רק בשופינג וטלוויזיה, שהעתיד תלוי בה. יכול להיות שאנשים עדיין לא מתחילים להשתמש בזה על עצמם, אבל הם כבר קולטים את האידיאולוגיה עצמה, את התקווה עצמה לשינוי. שיפור החיים בכל היחסים תלוי רק בנו, בהתקרבות שלנו בינינו. אני מקווה שאת זה אנשים ישמעו, ובמשהו יכירו ויבינו שהגיע הזמן לפעול. אני מקווה שבשנה הקרובה, נוכל להביא את זה להמוני העם ונתחיל לעבוד איתם. ואז המחקרים האמיתיים יראו שישראל באמת תהיה מדינה נוחה לחיים.

מתוך תוכנית טלוויזיה "חדשות עם מיכאל לייטמן", 21.12.2015

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest