דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / מדוע מכים אותנו מתחת לקו המותניים?

מדוע מכים אותנו מתחת לקו המותניים?

Laitman_2011-04-17_5247_w.jpg

שאלה: ברור שהבורא מכניס את המרירות לחיי האדם, הרי אחרת הוא בכלל לא היה מסתכל בכיוון ההשפעה. אבל מדוע הצרות מגיעות לחברים בדרגה נמוכה כל כך: בבריאות, כסף, צרכים הכרחיים, בעיות במשפחה? מדוע הבורא לא נותן הפרעות בדרגה של שליטה, כבוד וכו'? הרי את התיקונים אנחנו צריכים לבצע דווקא בתחום הזה.

תשובתי: תביט על בעל הסולם, המקובל הגדול סבל מאוד ממחסורים גשמיים, עד כדי כך שלא היה לו אוכל בבית. אני כבר לא מדבר על ההשפלות והביזיונות. מה לא היה. קשה להצדיק ובכלל להבין מה מתרחש בחיי המקובלים בכל גיל, אצל מתחילים או בעלי השגה גבוהה.

כל העניין הוא שהם נכללים בכלי כללי ומקבלים לא את מה שמגיע להם בעצמם אלא מה שדרוש במסגרת התיקון הכללי. אנחנו יודעים כיצד סיים את חייו רבי עקיבא, כיצד שרפו את ספריו של הרמב"ם. כל זה לא במקרה, כך עשתה ההשגחה. האנשים האלה מחוברים לעולם והם לא נכללים בחשבונות הפרטיים. אין בכוחנו להבין את הבעיות שלהם.

אדם פשוט היה מתפעל: "האם זה מכשול? האם מקובל לא יכול להתגבר על זה?". האמת היא שאנחנו לא יודעים באיזו דרגה נמצא המקובל הזה ואיזו הכבדת הלב הוא חווה. שים עיפרון על הארץ והוא לא יצליח לדלג עליו. היינו חושבים, כיצד דבר כזה יכול להיות? ויחד עם זה – יכול להיות.

בהתאם לכך צריך להיות היחס שלנו לחברים. "אל תדון את חברך עד שתגיע למקומו". הרי אתה לא רואה, לא מבין באיזה מצב הוא נמצא. יכול להיות ששולחים לו מכשולים כאלה שפשוט אין בכוחו להתגבר עליהם. אם היינו מבינים את זה היינו מסתכלים אחרת זה על זה…

ובכל זאת יש רצונות חברתיים שמכוונים לעושר, לכבוד, לשליטה, לידע… והצרות מגיעות בדרגה נמוכה יותר… תופסות את האדם במקום שכואב לו. כיצד "לצבוט" אותו כדי שהוא ירגיש? צריך לבחור את המקום הנכון. והחשבון שנעשה כאן הוא כללי וקשור לכל העולם.

שאלה: מהיכן הבורא יודע מה מגיע ולמי?

תשובתי: מדובר על מערכת שלמה מעולם אין סוף שמארגנת את הכול. הרי אתה לא חושב שהבורא יושב ומחשב הכול עם מחשבון. לא, זו מערכת אנלוגית עצומה, שהכול בה נמצא בשלמות. היא כל הזמן עובדת, עבורה עבודה ומנוחה זה אותו הדבר. פועל בה אלגוריתם בלתי משתנה. אין רגע, אין זמן, אין תנועה, אין מרחב – הכול שרוי באיזון.

ומהאיזון המערכתי הזה יורדים אלינו במדרגות הרוחניות מצבים שמתפרסים במרחב, ומתחלקים לשניות, לימים, שנים וכו'. כך ממצב אנלוגי שלם נוצר מצב בלתי שלם ולכל אחד המערכת הזאת מגלה בדיוק את מה שדרוש, קובעת מדדים שמתבטאים בנסיבות משפחתיות, מחלות וכו'.

שאלה: אבל מדוע זה מקבל צורות כל כך נוראיות? אי אפשר להמציא משהו סולידי יותר?

תשובתי: אנחנו לא מבינים את הרצון האגואיסטי שלנו בכל עומקו, לא יודעים מה קורה בתוך התהום הזאת. הרי דווקא אנחנו הפוכים מהשלמות של הטבע. ואתה תצטרך עוד מעט לסבול עד שתכיר את השלמות הזאת. ואז לא יהיו לך סיבות לבוא בטענות לבורא…

מתוך שיעור על "הקדמה לתלמוד עשר הספירות", 13.02.2012

ידיעות קודמות בנושא:
ההיענות לבקשה
לא שופטים לפי ההרגשה
הגנה מכל הצרות

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest