דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / מדוע הבורא צריך אותי?

מדוע הבורא צריך אותי?

laitman_2010-02-02_2054-70.jpg

שאלה: מטרת הבריאה מובנת לי בכללות, אך אינני מבין בשביל מה הבורא היה צריך את זה. בשביל מה הוא צריך אותי? בשביל מה הוא עשה את זה?

תשובתי: הוא עשה את זה משתי סיבות עיקריות. הראשונה, מפני שהטבע שלו הוא טוב ומיטיב, והוא רוצה לתת לנו מילוי אין-סופי מעל לזמן, תנועה ומקום ומעל לכל ההגבלות. והסיבה השנייה היא, כדי שהמילוי הזה יהיה באותה הרמה של הבורא, וכדי שאנחנו נהנה בדיוק מאותו המעמד שלו ונהיה כמוהו. אך אנחנו צריכים בעצמנו להשיג את המצב הזה, בכך שנשיג עצמאות ונגדיל את ה"אני" שלנו על לרמה שלו. עדיין לא מובן לנו כיצד ניתן לגדול עד למעמד כזה, אך נגיע לכזה מצב שבו נהיה שווים לבורא בכול.

כוח הטוב והאהבה שהבורא מהווה, מחייב אותו לברוא נברא ולהביאו לשלמות. אך למעשה אנחנו כבר נמצאים במצב המושלם הזה; הוא מלכתחילה ברא אותנו כאלה. הוא לא ברא אותנו באותו המצב הבזוי שבו אנחנו נמצאים עכשיו, ועכשיו אנחנו כאילו צריכים לבנות את עצמנו מחדש. לא, אנחנו חייבים רק לגלות את מצבנו האמיתי. ביחס לבורא אנחנו עדיין נמצאים במצב המושלם. אך אם לא נשיג את המעמד הזה באופן עצמאי, לא נוכל להרגיש את עולם אין סוף ואת המצב של האין-סופיות. אנחנו גם עכשיו יכולים להרגיש אותו, אך מאחר והכלים שלנו אינם מפותחים, אנחנו מרגישים במקום זה את העולם שלנו.

מתוך ההרצאה בבית "קבלה לעם" – פתח תקווה, 14.12.2010

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest