דף הבית / קבלה לעם / יהדות וקבלה / הדת בראי הקבלה / מדוע אנשים נרתעים מחכמת הקבלה

מדוע אנשים נרתעים מחכמת הקבלה

"אלא שכל דברי התורה הם סודות עליונים" (ספר הזוהר, "בהעלותך", 58). מה הכוונה בכתוב "סודות עליונים"? למעשה אין שום סודות, אלא שאנחנו עדיין לא מסוגלים או לא רוצים לגלותם. כל העולם גלוי והסוד קיים ביחס אלינו! העולם העליון, עולם הכוחות, נמצא כאן. אנחנו יכולים כביכול לשלוט בו ולעשות בו כרצוננו, אך למעשה אין לנו גישה לכך. אין באפשרותנו לתמרן את הכוחות העליונים, מפני שהתכונות הפנימיות שלנו מוגבלות מאוד. אם נרחיב אותן אז נתחיל להתקיים בעולם אחר לחלוטין.

הערה: פעמים רבות "מאשימים" את חכמת הקבלה במיסטיקה, אך למעשה כל הדתות מבוססות על מיסטיקה.

תשובתי: אנשים נוהגים להאשים אחרים בדבר שהם בעצמם שקעו בו, אך חכמת הקבלה מדברת רק על שיטה שאותה האדם יכול לגלות באופן אישי, על עצמו, ולא בשום אופן אחר, ואין כאן הקלות. טבעי הדבר שמאשימים את חכמת הקבלה במיסטיקה, בניבוי עתידות וכולי! הרי אין בעולמנו דבר שנוא יותר מאשר חכמת הקבלה, מפני שהיא מדברת על כך שצריך לתקן את הטבע שלנו, לשנות את עצמנו. מי רוצה בכך?

הערה: אולם זה נעשה לשם מטרה נעלה: השגת הבורא!

תשובתי: האדם הפשוט אינו רואה זאת והוא לא רוצה בכך. עדיף לו לעצום את העיניים כמו ילד.

הערה: מה ההבדל, בין מה שאומרת חכמת הקבלה לאדם: "תשנה את הטבע שלך ותעלה לדרגת הבורא!", לבין מה שאומרות הדתות: "תעשה איזה שהן פעולות בעולם הזה ובכך תבטיח לעצמך את העולם הבא!", הרי בשני המקרים האדם מבצע את הפעולות כדי לזכות בעולם הבא?

תשובתי: בוודאי, האדם מבצע אותן פעולות מפני שזה בהתאם לטבעו האגואיסטי, אבל כדי להפוך להיות שווה לבורא, על האדם "להפוך" את עצמו מבפנים החוצה. זוהי גישה שונה לחלוטין ולכן מעטים מסכימים לה.

מתוך שיעור וירטואלי, 14.8.2016

 

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest