דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / מגע בין מנהל לעובד הכפוף לו

מגע בין מנהל לעובד הכפוף לו

שאלה: שאלה קשה מאוד, מגע בין מנהל לעובדים הכפופים לו. איך אפשר להיות כפוף למישהו אחר אם אני המנהל שלו?

תשובתי: קודם כל אנחנו מכינים את העובדים, בכך שדנים איתם באיזה אופן אפשר להתנהג כלפי המנהל כמו עם ידיד, כמו עם חבר?

יחד עם זה, המנהל צריך להישאר מנהל, החיים בנויים לפי היררכיה. אבל אנחנו צריכים ליצור בקולקטיב כאלה יחסים הדדיים, כאשר מצד העובד לא יהיה פחד מפני המנהל, כי עזרה הדדית היא ערובה לעבודה יעילה של המפעל כולו.

נניח, שאתה יכול לגשת למנהל כמו חבר, ולומר: "תשמע, העסק הזה לא עובד. אני סבור, שעדיף לעשות כך". והוא יקבל אותך, יבין, ישמע לעצתך, יעריך את העצות שלך, מפני שאתה ברמה שלך, מנקודת מבטו של המבצע, יודע יותר מאשר הוא.

עזרה הדדית כזאת תיצור לא רק אווירה טובה במפעל, אלא גם תניב רווח כלכלי. תיווצר אצלנו האפשרות להתחיל להשוות את הקולקטיב, בכך שנקצה חלק מהרווחים לתמיכה בנזקקים ביותר. כאן כבר מדובר על שוויון פיזי בין בני האדם כמו בין חברים. מצד אחד, הם עובדים שכפופים למנהל, ומצד שני, הם חברים, ואנחנו צריכים למשוך את אלה שמשתתפים באופן פעיל בתהליך האינטגראציה (השילוב).

יכול לקרות מצב, שיחד עם זה אנחנו נגלה בקולקטיב אנשים שאין בהם שום צורך ואפילו כאלה המזיקים לו. אם אדם לא משתתף במערכת האינטגרלית ולא מועיל לקולקטיב, לא מנקודת מבט של התפוקה ולא מנקודת המבט של שיתוף הפעולה, אז אנחנו מתפטרים ממנו.

ליצור מגע בין מנהל לעובדים הכפופים לו, זו משימה לא פשוטה. צריך לעשות זאת בזהירות רבה דרך כל מיני משחקים. נניח, שעכשיו אנחנו משחקים בחברים. כולם זהים: "חיים, מה נשמע?", לא "אדון חיים כהן", אלא "חיים, מה נשמע?". ואחר כך אנחנו משחקים במנהל וחבר שלו לעבודה, והכול מייד משתנה.

משחק, זהו עניין רציני. באופן כזה אנחנו מרגילים את האנשים לעבוד בו זמנית בשתי רמות. דווקא זה מה שמתרחש אצלנו בלימודי חכמת הקבלה: יש ידע ויש "אמונה למעלה מהדעת". אנחנו חייבים לעשות כך, שהם ירגישו את שתי הרמות האלה ויימצאו בהן מבלי להפריע זה לזה.

עכשיו הם משחקים בזה שכולם שווים, פונים למנהל בצורה חברית, אך לא בחוצפה, אלא בצורה ידידותית. ואחר כך באופן זהה, בצורה ידידותית, משחקים במנהל ועובד הכפוף לו, בכך שמביעים, מצד אחד את כל הטענות כלפי מנהל העבודה שלנו, ומצד שני, בכך שמציעים הצעות ליצירת אווירה טובה בקולקטיב, מפני שגם זה תלוי בהנהלה.

הם מציעים הצעות שתואמות לזה שהמפעל שלהם יהפוך לאינטגרלי מנקודת מבט של העבודה ומנקודת מבט של האווירה הכללית, כי המפעל מושתת על שני הפרמטרים. תתחילו לדון בהן גם כשותפים שווים וגם כמנהל ועובדים.

מתוך התוכנית "מבעד לזמן", 23.09.2013

ידיעות קודמות בנושא:
שינויים חיוביים
אנשים שונים, הם נחוצים וחשובים
מפעל אידיאלי של החברה האינטגרלית

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest