דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / מגיעים יחד לתיקון

מגיעים יחד לתיקון

כדי לעלות לדרגת למעלה יותר, החברה צריכה להתחבר לאלה שלומדים לתקן את עצמם. לרוב האנושות אין דחף מיוחד לתקן את עצמם. כדי להתקדם הלאה, הם צריכים להתחבר לאלה שלומדים לתקן את עצמם, בדומה לאח"פ שמתחבר לגלגלתא ועיניים. אפילו אם יש לרצון לקבל כוח גדול, הוא אינו מסוגל ליותר מזה.

על בסיס ההבנה ההדדית האגואיסטית, בני האדם בנו לעצמם את המערכות המתאימות בפוליטיקה, בכלכלה, במדע, בחברה, בחינוך ובתרבות. אבל היום כל זה שוקע במשבר, מפני שמתגלה לעולם המערכת שנועדה להעלות אותנו פעם אחר פעם למדרגה גבוהה יותר. ה"כוחות" הישנים כבר לא יעזרו לנו יותר, וגם לא התוכניות והמגמות הישנות, שמבוססות על הפרדיגמה הישנה. הגישה הקודמת אינה מתאימה לטיפול באתגרים החדשים. ולכן כל המאמצים בסופו של דבר רק מגלים עוד יותר את עומקו של המשבר, את חוסר השליטה המוחלט שלנו וחוסר היכולת לתקן את המצב. העולם הבא סוף סוף הגיע.

בהדרגה, מתוך שגיאות גדולות ומרות, נתחיל להבין שמתגלה כאן התמונה החדשה והמלאה של הטבע, שמציגה צורה חדשה לחלוטין של האנושות. זה נוגע ליחסים ההדדיים במשפחה, בין הדורות, בין בני האדם והמדינות. שבעה מיליארד איש צריכים להפוך למעשה למערכת אחת, למרות הניגודים הפנימיים. אבל זה יקרה רק כאשר הם יצטרפו לגלגלתא ועיניים ויקבלו את עצותיהם.

בעל הסולם כתב על זה בהקדמה לספר הזוהר: "וכבר המשיל הרמב"ם ז"ל, משל אמיתי על זה, ואמר, שאם שורה, של אלף אנשים סומים, הולכים בדרך, ויש להם לפחות, פקח אחד בראשם, הרי הם בטוחים כולם, שילכו בדרך הישר, ולא יפלו בפחים ומכמורות להיותם נמשכים אחר פקח, שבראשם. אבל, אם חסר להם אותו האחד, בלי ספק, שיכשלו בכל דבר, המוטל בדרך, ויפלו כולם לבור שחת".

אם כן, המשבר הנוכחי צריך לגלות לנו שני דברים:

1. לא נוכל למצוא שום מוצא אם נמשיך ללכת בעקבות השכל וההבנה הנוכחיים שלנו, מפני שאנחנו נמצאים בעולם חדש, ברשת קשר הדדית חדשה. מתגלה בינינו הערבות, אך איננו יכולים להבין את חוקיה ולעשות משהו נכון. איננו יודעים כיצד להסתדר עם רשת הערבות הזאת.

2. המוצא היחיד הוא לקבל את עצותיהם של אלה שלומדים, שנמשכים לערבות וחיים אותה.

וכך כל העולם יגיע לתיקון הדדי.

מתוך שיעור על מאמר שבעל הסולם פרסם בעיתון "האומה", 25.09.2011

ידיעות קודמות בנושא:
הבחירה של האח"פ
סגורים בין שני כוחות
סימן השאלה שמרחף מעל ההמונים

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest