דף הבית / מגיהינום לגן עדן

מגיהינום לגן עדן

שאלה: על אלו עקרונות צריך לשמור בעולם שלנו בזמן הרגשה של קינאה, בושה, נקמה, ביחס לבני אדם אחרים? האם אפשר להשתמש בעקרונות קבליים במצבים כאלה?

תשובתי: צריך ללמוד להבין נכון את בני האדם. הם לא אשמים בשום דבר. הטבע/הבורא הוא זה שעושה אותם אכזריים, שפלים, כמו שנאמר: בראתי יצר הרע ובראתי את הטוב לתיקונו.

הטבע האנושי, זה רע, וכל אחד שמגלה אותו, פועל באופן שהוא פועל מפני שנברא כזה. עלינו לתקן את הטבע שלנו. לשם כך קיים היום הכול: שיטה, הבנה, כוחות, הדדיות. ולכן, נוכל להגיע למצב מתוקן לחלוטין שלנו ושל העולם, מבלי להשמיד את הרע, אלא לתקנו לטוב.

שאלה: כיצד הבורא הטוב יכול היה לברוא נברא כזה?

תשובתי: מלכתחילה הבורא ברא את הטוב המוחלט, נברא מלא ומושלם, אדם ב"גן עדן". אחר כך, כדי לאפשר לאדם להשיג את המצב המושלם, ולפתח כלפיו טעם מסוים, השתוקקות, הרגשת עמקות, הבורא "הפיל" אותו למצב הפוך מגן עדן. לשם כך, כמו שנאמר כמשל, לאדם התווסף ה"נחש", ארס בצורה של "אגו", והוא מצא את עצמו במצב הפוך מגן עדן, מה שנקרא, ב"גיהינום".

מתוך הגיהינום הזה על האדם לעלות באופן עצמאי חזרה ל"גן עדן", כלומר להימשך למצב עליון, כשהוא מתחיל להבין מתוך הרע, מה זה טוב. לכן, אנחנו חייבים עכשיו להכיר בדחיפות שאנחנו נמצאים בתוך הרע ולהתחיל בהדרגה להעלות אותו עד לדרגת הטוב.

הערה: אבל בני אדם רואים את הרע רק מחוצה לעצמם. האנושות קיימת עשרות אלפי שנים, ואף אחד עדיין לא הכיר את הרע שבו.

תשובתי: האגו שלנו מתפתח בהדרגה. מבחינתו של הטבע או החלל, עשרות אלפי שנים הם אפילו לא שנייה אחת, זה פשוט כלום. צריך להבין את קנה המידה שבו אנו עוסקים, למה אנחנו מחוברים. ניתנה לנו אפשרות לעלות לדרגה אחרת לחלוטין, לממד אחר, ולשם כך אנחנו חייבים להכיר בטבע שלנו.

עכשיו, בדור שלנו, השגנו מצב, שבו למעשה אנחנו כבר מוזמנים לעולם העליון.

מתוך שיעור וירטואלי, 26.11.2017

 

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest