דף הבית / חכמת הקבלה / פרשת השבוע / מגדל בבל: השאיפה למצוא את משמעות החיים

מגדל בבל: השאיפה למצוא את משמעות החיים

שניים עשר השבטים המסודרים בסדר מסוים סביב אוהל המועד תחת דגליהם, מסמלים את תכונות הכלי האחד והיחיד, אשר בתוכו הצטופפו כל אנשי המחנה המונהג על ידי משה.

שאלה: האם זאת הצורה שקיבלה לראשונה קבוצת אברהם שיצאה אי אז מבבל?

תשובתי: אברהם היא הנקודה ההתחלתית, שממנה החל מימוש שיטת תיקון האגו שהתגלה ברמה האנושית בבבל העתיקה.

לראשונה האגו התגלה על ידי אדם הראשון ואחר כך על ידי נח. ההישגים שלהם מעל לאגו התגלו כתכונות של דרגות א' ו-ב'. ואילו דרגות ג' ו-ד' משתייכות כבר לחלק האגואיסטי של הנשמה, כלומר לעביות של האגו. אם האדם תוקן על ידי זה שהבורא נתן לו לבושים, ונח הסתגר מכל התכונות האגואיסטיות הגשמיות ב"בועה" של תיבה, אז בבבל נבנה מגדל עד השמיים, שמסמל את האגו האנושי האמיתי, חוסר של הבנה הדדית מלאה בין בני האדם. היה להם על פני מה להתעלות ומה לתקן. בשלב הזה אברהם גילה את השימוש בשיטת התיקון של האגו והתחיל ליישמה.

שאלה: האם אפשר לומר שאברהם קרא לכולם להתאחד כדי לחזור להרגשה של משפחה אחת כללית?

תשובתי: לא. לא היה לאן לחזור, מפני שלאברהם הצטרפו אנשים שונים לחלוטין משבטים שונים של העם הבבלי הכללי, שבמשך כמה דורות התפתח מבחינה אגואיסטית, עד למצב של ריחוק פנימי מלא זה מזה. הם בכלל לא רצו להתאחד. הדבר היחיד שיצא להם זה לבנות את מגדל בבל שמורכב משבע דרגות. זה מצביע על כך שהאגו שלהם היה מוכן ללכת קדימה לפי כל שבע הדרגות, להגיע עד השמיים ולמצוא היכן מסתתר הבורא.

המגדל מסמל שאיפות פנימיות רציניות ביותר של הבבלים לחיפוש אחר משמעות החיים. כי אפשר לומר שהם חיו בחברה קומוניסטית, כעם אחד, כאנשים קרובים זה לזה. לא היו ביניהם שום חיכוכים, הכל היה טוב, רגוע, עד שהתפרץ האגו. ופתאום הם החלו לנסות להתעלות זה מעל זה והכול קרס, מפני שרצו להשיג את הבורא בשיטה אגואיסטית.

בבניית המגדל הבבלים השתדלו להגשים את כל הידע שלהם על הכוח העליון ועל איך להגיע אליו. הקריבו שם קורבנות למכשפים, מגידי עתידות, השתמשו בחבולות שגם היום מכובדות בעולם שלנו: לחשים, ניבוי עתידות, קלפים, קמעות, חוטים אדומים, הכול היה באופנה. אבל את הדבר העיקרי לא היה להם, שזה רצון לגלות את הבורא. וזה כילה אותם.

מתוך תוכנית הטלוויזיה "סודות הספר הנצחי", 31.12.2014

 

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest