דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / מ"אני" ל"אנחנו" מגיעים לאיזון

מ"אני" ל"אנחנו" מגיעים לאיזון

אנחנו מתחילים להבין שאנחנו נכנסים לתקופה מיוחדת של ההתפתחות שלנו. קודם התפתחנו בעזרת ההכרחיות שדחפה אותנו כמו שהתפתחו החלקים של הטבע הדומם, הצומח והחי, ההבדל הוא רק בתוספת של השאיפות האגואיסטיות שלנו קדימה. אנחנו כאילו היינו מרגישים איפה אפשר להרוויח יותר והיינו שואפים לשם עם כל האגו שלנו, שהוא יותר גדול מכל היצורים האחרים.

אם בכל היצורים האחרים של העולם שלנו, שזה הדומם, הצומח והחי, יש להם אגו מסוים קבוע, אצלנו בני האדם האגו הוא לא קבוע. הוא כל הזמן מתפתח ולכן לנו ניתנה גם החכמה, כדי בצורה המקסימלית להשתמש באגו. כך אנחנו התנהגנו.

ועכשיו אנחנו צריכים להתנהג אחרת לגמרי. אנחנו צריכים להשתמש לא באגו ולא בחוכמה שלנו, אלא בשכל העליון והכוח העליון.

להחליף את המשך ההתפתחות שלנו מהכלים האגואיסטיים לכלים של הטבע העליון, בזה טמון השינוי העיקרי שצריך להתרחש בנו.

אנחנו צריכים להסכים עם זה שאצל הטבע קיים שכל עליון, כוח עליון, תכלית עליונה של ההתפתחות. אנחנו צריכים לחקור את הטבע, לראות מה נמצא בתוכו.

לזה יש כבר מוכנות מנקודת המבט של המדע, הפילוסופיה, הפסיכולוגיה, הסוציולוגיה, רבים כותבים על זה. במשך כמה מאות השנים האחרונות התפרסמו הרבה עבודות ומחקרים בנושא הזה – בנושא של הטבע העליון שיש לו שכל מיוחד, ידע, כוח, תכלית. וזה לא רק חשיבה פילוסופית, אלא הוכחות ברורות יחסית מהביולוגיה, הזואולוגיה, הפסיכולוגיה וכו'.

במיוחד בזמן האחרון כשאנחנו לומדים פסיכולוגיה התנהגותית של ההמונים, אנחנו רואים לפי הדוגמאות של המהפכות שמתרחשות שהאדם יכול לאבד את הזהות של עצמו, את ה"אני" שלו. כשהוא מתחבר עם ההמונים, הוא נכנס אל תוך ההשפעה שלהם ומתנתק מעצמו עד כדי כך שכבר לא מרגיש את עצמו, הוא אפילו מאבד את האחריות על החיים שלו. אנחנו רואים שאנשים מראש מסכימים לעשות דברים מסוכנים, כמו לצאת לרחובות, לעשות מהומות בקהיר, בסוריה ובמדינות אחרות איפה שכל יום יש מספר עצום של מקרי רצח.

העניין הוא, שנאבדת הרגשת ה"אני" ונעשית החלפה ל"אנחנו". והאיחוד הזה שנעשה ב"כלים" הדרמטיים האלה, בכל זאת מראה לנו עד כמה האדם הוא תוצאה של העולם שסביבו, של הטבע, של החברה. לכן הוא צריך לקחת תחת הפיקוח שלו את הכוח הזה שמכוון ומנהל אותו.

רק בצורה כזאת האדם יעלה לשלב הבא של ההתפתחות שלו, שמצד אחד אנחנו נהיה אינדיבידואליסטים ענקיים, לזה ההתפתחות שלנו מובילה אותנו, אבל מצד השני אנחנו לא נדכא את האינדיבידואליזם שלנו, אלא יחד איתו נפתח את הקולקטיביזם שלנו. ביחס כזה אנחנו נגיע להומיאוסטזיס עם הטבע, לאיזון הכללי גם בינינו וגם עם כל מה שקיים.

מתוך השיעור הווירטואלי, 05.02.2012

ידיעות קודמות בנושא:
לגלות את השליטה העליונה
הקבוצה היא שטח ניסויים לגילוי סודות הטבע
תקופת המעבר לדרגת ה"אדם"

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest