דף הבית / מהעיתונות / מאמר חדש לרב לייטמן באתר Ynet – השנאה היא המחבל שמשוטט בינינו

מאמר חדש לרב לייטמן באתר Ynet – השנאה היא המחבל שמשוטט בינינו

במקום "לחתוך" זה את זה בכביש, במקום "לזרוק" זה על זה בקבוקי תבערה בכנסת, במקום "לדקור" איש את רעהו ללא הפסקה ברשתות החברתיות, עלינו לנטרל את ה"מחבלים" שמתגלים ביחסים המקולקלים בינינו. השנאה, שאנו מכוונים כלפי השכן, החבר או בן המשפחה, היא המחבל שמשוטט בינינו! אם נבטל את השנאה בינינו, נבטל את השנאה בכל העולם!

לצפייה בכתבה באתר Ynet, לחצו כאן.

הציבור בישראל מזדעזע פעם אחר פעם מהשקרים שמפיצה העיתונות העולמית על גל הטרור בישראל. יממה לאחר יציאתו של אבו מאזן לתקשורת הבינלאומית בהאשמה שקרית על "הוצאתו להורג" של המחבל אחמד מנאסרה בן ה-13, התגלה הנ"ל אוכל מידי הצוות הרפואי בבית החולים "הדסה".

זה עדיין לא הפריע לכתב רשת MSNBC להתווכח בשידור חי כי המחבל (במקרה דקירה אחרת בירושלים), היה עובר אורח. לרוע מזלו, מאחורי גבו הראה מסך מפוצל את המחבל אוחז בסכין חדה. הכתב נאלץ לשנות את גרסתו בחוסר שביעות רצון מופגן.

השאלה היא, מדוע אנחנו מצפים לתגובה אוהדת מהעולם. זה לא קרה מעולם! וכדי שזה יקרה נדרשים אצלנו כמה שינויים יסודיים. העוינות כלפינו מעולם לא הפסיקה, והיא רק מתחזקת מיום ליום. לכן לא מפליא שלאחרונה ארגונים בינלאומיים מתחרים ביניהם, מי יעמיד את מדינת ישראל למשפטי ראווה מפוקפקים יותר.

מה הם בעצם אומרים?

במקום לפקוח עיניים אנחנו רצים בעיוורון מוחלט, מתעקשים לדחוק הצידה את הייחודיות שלנו ולהיטמע בין כלל האומות, בעוד העולם מתייחס אלינו כאל גוף זר שפלש לחברה האנושית ומזהם אותה. העולם מאשים את ישראל בכל צרה שמתעוררת על פני הגלובוס, ואין לנו כל דרך להימלט מזה.

פעיל דאע"ש שאיים השבוע בשפה העברית, תיאר במדויק את כוונות האויב, "בקרוב לא יישאר יהודי אחד בירושלים ובכל רחבי הארץ, וכך נמשיך הלאה עד שנחסל את המחלה הזאת [היהודים] מכל העולם". זו טעות לחשוב שכלי התקשורת בעולם משקרים; הם מבטאים את התסכול הגדול אשר על לבם. בין המילים עובר מסר ברור, שאולי לא כל כך נעים לאוזננו: ישראל, אתם האשמים במצב!

בתת ההכרה הם מרגישים שיש בעם ישראל דבר מה ייחודי וטוב, שאותו הוא מונע מהעולם, ובשל כך העולם כולו מפתח שנאה כלפינו.

מה כולם רוצים?

הטוב טמון בחיבור בינינו. כאשר אנחנו מאוחדים, אנחנו עם חזק ובלתי מנוצח. לכן דווקא בנקודה שבה האנטישמיים לדורותיהם ומנהיגי ארגוני הטרור קוראים להשמידנו, עלינו לאחד את השורות ולהתחבר כאיש אחד. בזכות שנאת אומות העולם, אנחנו מנותבים להבחין במחלה האחת שמכרסמת בנו – חוסר החיבור בינינו.  

בכוח החיבור בינינו יש עוצמה מיוחדת, המסוגלת לעצור את הרוע בעולם ולשנות את המצב לטובה. זה נובע מהשורש הרוחני, שסביבו התקבצה הקבוצה האידאולוגית, שנקראת "עם ישראל".

בעזרתו נוכל לעמוד איתנים כסלע אל מול האויבים הקיצוניים וצמאי הדם שמציפים את המזרח התיכון. בעבר מלחמות ישראל והאיומים עליה עזרו לנו להתלכד לנוכח האויב המשותף, ואילו בגל הטרור הנוכחי האויב נמצא בינינו, בתוכנו. זהו שלב חדש בהתפתחות היחסים בינינו, והוא מחייב אותנו לארגן אותם מחדש.

השנאה היא המחבל שמשוטט בינינו

במקום "לחתוך" זה את זה בכביש, במקום "לזרוק" זה על זה בקבוקי תבערה בכנסת, במקום "לדקור" איש את רעהו ללא הפסקה ברשתות החברתיות, עלינו לנטרל את ה"מחבלים" שמתגלים ביחסים המקולקלים בינינו. השנאה שאנו מכוונים כלפי השכן, החבר או בן המשפחה, היא המחבל שמשוטט בינינו.

המסר העיקרי שלימד אברהם אבינו בבבל העתיקה לפני כ-3,500 שנה היה החיבור. סביב העיקרון הזה נוסדנו והתאגדנו לראשונה כעם. יש לנו תפקיד חשוב בהנחלת שיטת החיבור הזו לכלל האנושות. עלינו להיות "אור לגויים" – להציב אלטרנטיבה של חיבור ואחדות לעולם חשוך ומבוהל.

חכמת הקבלה, ובתוכה כל גדולי ישראל, כיוונו אותנו למשימה הזו במשך אלפי שנים. הם הגו, חלמו וכתבו רק על הרעיון הזה, ודיברו עליו בכל הזדמנות. עם ישראל מאוחד יוכל להתמודד בהצלחה עם האינתיפאדה הנוכחית ואף להפסיק אותה. החיבור והאחדות הם המפתח שיוביל אותנו לשלום אמיתי ובר קיימא.

שנדע ימים שקטים יותר.

***

בימים אלה התארגנה יוזמה בשם "הטובים – ערבות הדדית מבית קבלה לעם". מאות מתנדבים בכל רחבי הארץ יוצאים מדי יום לשמור מחוץ לגני הילדים. אזרחים המעוניינים להצטרף למיזם השמירה מוזמנים ליצור קשר עם מטה "הטובים" (בטלפון 1700-509-209 ו/או בעמוד פייסבוק "הטובים"), ולאחר בדיקה וחתימה על תצהיר משפטי ישובצו לשמירה בגן הקרוב למקום מגוריהם.

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest