מאמין, לא מאמין

שאלה: האם מוסלמי, נוצרי, בודהיסט או כל אדם מאמין אחר יכול להיות מקובל?

תשובתי: העניין לא קשור לדת או לאמונה, אדם שאמרו לו משהו או שהוא קרא, או באופן כלשהו קיבל מידע, והוא מאמין בזה, כלומר משתמש בזה כדבר נתון, כעובדה נקרא דתי או מאמין. חכמת הקבלה זו לא דת אלא מדע שחוקר את מה שלא ניתן להשגה עבור אדם רגיל. אבל כל אדם יכול להשיג ולגלות לעצמו מרחבים חדשים, צורות חדשות, מה שהפיזיקה מדברת עליו היום.

חכמת הקבלה מאמתת לאדם, שקיים חומר שאינו מורגש על ידינו, אנרגיה שלא מורגשת על ידינו, מרחבים ונפחים שלא מורגשים שהם למעלה מהדעת, מעל לאור. מעל לזמן ומרחב. כלומר, המדע כביכול מתחיל לדבר על כך, למרות שהאדם בעצמו אינו נכנס לתוך זה רגשית, אלא מתאר לעצמו הכול באופן שכלי בלבד. בעוד שחכמת הקבלה עוזרת לנו לפתח בתוכנו כאלה חושים, שיכולים להרגיש מרחבים מחוץ לזמן, מחוץ לחומר, מחוץ לממדים ולהתקיים בתוכם. דווקא המרחבים האלה נקראים רוחניים.

שאלה: אני צריך להאמין לך?

תשובתי: אתה יכול לא להאמין לי שזה קיים, כפי שאתה יכול לא להאמין לפיזיקאים שמדברים על כך שהאור נעלם לאן שהוא, שקיימים גמדים לבנים ואדומים, יקומים אחרים, פרט ליקום שלנו וכולי. אתה יכול לא להאמין לא לי ולא להם. הכול תלוי רק אם אתה רוצה להשיג את זה בעצמך, האם אתה סבור שזה חשוב לך. אם זה חשוב, אז מוצע לך מסע לעולם "הבא". ואם לא, אז תישאר בעולם הזה. בהצלחה!

מתוך תוכנית הטלוויזיה "חדשות עם מיכאל לייטמן", 20.3.2018

 

2 comments

  1. איריס אשד

    בוקר מואר לכם
    איך יתכן שרבי עקיבא ורבי שמעון והארי וכל המקובלים הענקיים בעל הסולם ועוד ועוד השיגו בזמן כל כך קצר יחסית את הבורא , ובדור הזה אני רואה שלומדים אצלך תלמידים הרבה שנים ועדיין כל הזמן אתה אומר להם שעדין הם לא השיגו כלום והם עדין בחושך , האם זוהי שיטה למשוך את העם לכיוון גילוי הבורא שבסוף באמת הם לא מגלים אותו אלא חיים באמונה שזה יקרה להם יום אחד ולכן הם חיים כל הזמן בתקוה וזה מה שמחזיק אותם , כאשר אני חושבת שאת הבורא אנו נגלה ממש רק בסוף התיקון , זה אמונה כמו אצל הדתיים שמחכים למשיח וזה מה שמחזיק אותם , בבני ברוך זה אותה גברת בשינוי האדרת , מהי תשובת הרב בנדון
    תודה והמשך יום מקסים

  2. שלום איריס,
    שאלות לרב לייטמן אפשר לשלוח למוקד "קבלה לעם" דרך טל' 1-700-509-209, או דרך המייל info@kab.co.il.
    בברכה רונית שי – מנהלת הבלוג של הרב לייטמן

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest