דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / מאחל לכם שנה טובה!

מאחל לכם שנה טובה!

כל העבודה שלנו הפוכה מהתיקון. העבודה שלנו היא לגלות את חוסר התיקונים שלנו, את ההופכיות שלנו מעולם האצילות. וה"חתימה" מסמלת שאנחנו מצליחים באמת להשתוקק לאצילות, לגלות את ההפכיות שלנו מהאצילות. אם גילינו את החיסרון הנכון, זו החתימה.

אם אנחנו משתוקקים להיות באצילות, ומגלים את הקלקולים שבנו, זה נקרא שאנחנו נמצאים בבדיקה, ברצון לחזור לשם ("לחזור בתשובה"), בסליחות. והשלב הזה נקרא "חודש אלול". "חודש" מלשון "חידוש".

החידוש הוא שאנחנו בודקים את עצמנו ורואים עד כמה אנחנו הפוכים מההתחלה החדשה, מהדרגה הראשונה שבאצילות. ואם אנחנו משתוקקים לזה, על אף שאנחנו רואים שאנחנו הפוכים מזה, אם אנחנו לא נכנעים ולא מרפים את ידינו, אלא בכל זאת ממשיכים עד שאנחנו גומרים לגלות כל הצורה שלנו, ההפוכה מהדרגה הראשונה שבאצילות – זה נקרא שסיימנו את הכתיבה.

הכתיבה הזאת היא הפוכה: כתב שחור על רקע לבן. אבל על ידי זה ביררנו את הצורה המדויקת שלנו, והבענו את הרצון הגדול להיטמע באור הלבן הזה. זה נקרא שאנחנו עוברים את שלב הסליחות ומגיעים לראש השנה. ואז אנחנו מבקשים שהבורא יסיים את הכתיבה שלנו, ש"יחתום" עליה.

כאן אנחנו לא מסוגלים לעשות יותר מאשר לאחל זה לזה. כי רק על ידי החיבור בינינו אנחנו יכולים לגרום לכך שלכל אחד ואחד תגיע שנה טובה וגמר חתימה טובה. האדם לא יכול לאחל את זה לעצמו ולבקש את זה מהבורא עבור עצמו. אנחנו יכולים רק לגרום לכך שהבורא יעשה את זה עבורנו.

מתוך שיעור על מאמר של הרב"ש, 25.09.2011

ידיעות קודמות בנושא:
לכתוב ספר תורה על הלב
כל האמת – שחור על גבי לבן
חתימה טובה לכם בספר החיים!

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest