דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / מַקרן הלייזר של הנשמה

מַקרן הלייזר של הנשמה

שאלה: אינני יכול להשתוקק להשפעה, מפני שלגמרי אינני מתאר לעצמי מה זה. מה זאת השפעה?

תשובתי: כל תכונה רוחנית: השפעה, אהבה, מתגלה מהמצב המנוגד לה. לכן איננו יודעים מה זה. אילו הייתי יודע מה זאת השפעה, כבר היה לי את התכונה הזאת.

אך התכונה הזאת אינה קיימת בי… אז כיצד ניתן לגלותה? – רק על ידי פעולות מכאניות: אני משפיע על הקבוצה, והקבוצה עליי. כל הפעולות האלה אינן קשורות לרוחניות, ולכן אנחנו מרגישים שאנחנו נמצאים עכשיו בעולם הזה.

במציאות הנוכחית שלי, אני מתאר לעצמי שקיימים רצונות כלשהם, ואפילו גופים פיזיים, כלומר לא רצונות, אלא משהו שקיים ללא הפעלה עצמית. הרי בעולם הרוחני פועלים רצונות, השתוקקויות, כוחות: אהבה, שנאה, תשוקות, הבעות שונות של הנברא. וללא גילוי הרצון, אין עולם רוחני, הוא אינו קיים.

זה דומה לאיזושהי תמונת לייזר. אני הפעלתי את הלייזר והתמונה מופיעה באוויר. ואם לא הפעלתי, התמונה אינה מופיעה באוויר. כך גם העולם הרוחני בתפיסה שלנו.

אך העולם הגשמי קיים אפילו ללא ההבעה שלי. ובמציאות הזאת אני עובר גלגולים, והיא משנה אותי, בעצם בכפייה, ללא ההשתתפות שלי. לכן המציאות הזאת נראית לי כזאת "גשמית". הרי כל השינויים שבה מתרחשים ללא ההשתתפות ההכרתית שלי, ללא ההשתוקקות שלי להשפעה. הם פשוט "מתגלגלים" בצורה טבעית תחת הנהגת הכוח העליון, שדוחף את הכול להתפתחות. אך כשאני מגיע, בעולם הגשמי הזה, למצב שבו אני רוצה בעצמי להשתתף בהתפתחות שלי, זה מתעורר בי בצורה של שאלה על משמעות החיים. ומרגע זה ואילך אני מתחיל לחפש.

אך כל זה כדי שאני אתחיל להפעיל בעצמי את המציאות הזאת. ברגע שבו אהיה מוכן לכך, יתגלה לי אותו החלק שהפעלתי. וזאת תהיה המדרגה הרוחנית הראשונה שלי.

לכן כל הפעולות שלנו צריכות להתחיל מהגשמיות, שבה אני מחייב את עצמי להשפיע על הסביבה, והסביבה עליי, בכל מיני צורות אפשריות, כשאני מנצל את כל הכוחות שעומדים לרשותי. כמו שכתוב: "כל מה שבכוחך לעשות, עשֵה!", תפוֹס כל הזדמנות, לא משנה איזו.

גם אם אתה מבצע את כל הפעולות האלה בצורתן הגשמית, כלומר ללא ההשתתפות ההכרתית הנכונה, אתה בכל זאת מעורר את המציאות הזאת. כך היא בנויה.

מתוך שיעור בנושא "תפילה", 09.03.2011

ידיעות קודמות בנושא:
דממה מוחלטת
תרכין את הראש וקח כמה שאתה רוצה
כאן לא תסתדר ללא אור

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest