דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / קבוצה / הפצה / לשרטט את דיוקנה של המערכת החדשה

לשרטט את דיוקנה של המערכת החדשה

אנחנו צריכים להקים מערכת הסברה ענקית, וקודם כל בישראל. אנחנו צריכים להפיץ בכל הכוח את החומרים שלנו, צריך לבסס את המושג "ערבות" באינטרנט וביתר כלי התקשורת. עם המושג הזה צריך לצאת לעולם, ובישראל להפוך אותו ל"מעצמה" של העולם הווירטואלי הקטן שלנו, דובר העברית.

עוד מעט ברוב מדינות אירופה יהיו מהומות רציניות. התהליכים מתפתחים בצורה מהירה, וזה דורש מאיתנו לפעול. אבל חוץ מהסברת הסיבות והמטרות, אנחנו צריכים לדבר גם על הכלכלה של תקופת המעבר. המערכת העולמית נעשתה גלובלית, אבל המומחים עדיין ממשיכים לדבר עליה במונחים של הכלכלה הצרכנית האגואיסטית. אנחנו צריכים לכתוב על המצב הנוכחי מזווית חדשה, ולאחר מכן, לתאר מאותה הזווית את המצב הסופי, את הכלכלה המאוזנת שבה כל אחד מקבל את הצרכים ההכרחיים, וכל המילויים שמעבר לכך יהיו כבר ממדרגת ה"מדבר". דרגת החי שלי מקבלת את כל מה שדרוש לדרגת החי, לגוף ה"בהמי" שלי: דיור, מזון, תרופות וכן הלאה. אני חי ברווחה, מבלי לדאוג לשום דבר. זאת נקראת "ההכרחיות". ואילו הרצונות ה"אנושיים" שלי עוברים בהדרגה למילוי הרוחני.

כך אנחנו מסמנים את המצב הסופי, ואז אנחנו בונים אליו את ה"גשר" ומנסחים את תהליך המעבר. זה לא פשוט, ולא נוכל לעשות זאת לבד. אך ישנם אנשי כלכלה שכבר מבינים שאין ברירה אחרת, והם לאט לאט יסכימו להתחבר אלינו ולהבין את המילים שלנו, ואנחנו מצידנו נבין קצת את המילים שלהם. וכך נעבוד יחד ונכתוב את הדברים, שלב אחר שלב.

בהתחלה נתאר את המגמה הכללית. לאחר מכן נתחיל לפרט את השלבים שלה, את המימוש ההדרגתי שלה, ניצור תרשימי זרימה, נברר את הפרטים הקטנים, ובסופו של דבר נגיע למצב הנוכחי ונבין במדויק מה הצעד הראשון שעלינו לעשות היום.

בצורה כזאת אנחנו נשנה את כל אופי הקשרים בין בני האדם בעולם. הרי הכלכלה היא שיטת ההתקשרות בינינו. כמו שנאמר: לכו ותתפרנסו זה מזה". במילים אחרות, מתוך ההתחברות ביניכם אתם תשיגו את המילוי.

וכאן חכמת הקבלה מתחילה להתממש בפועל. הרי היא מלמדת כיצד לתקן את העולם, כלומר לתקן את הקשר בינינו, מהקשר הגשמי, האגואיסטי והצרכני, בהשראת "החלום האמריקאי", עד לקשר האמיתי, שמוביל לחלום מסוג אחר. זאת כל העבודה שלנו.

אבל אנחנו לא יכולים לרוץ מייד קדימה. הדבר היחיד שצריך לעשות מייד זה לסייע לאלה שגוועים מרעב. זאת חובה. אך כל שאר הדברים צריכים להיעשות בצורה נכונה, מתוך הכרה.

וכאן הבעיה: האנשים בינתיים אינם יכולים להבין שמספיק שנתחיל לנוע לכיוון הנכון, אפילו אם עדיין לא מימשנו בפועל שום דבר – וכבר האורות יתחילו להתייחס אלינו באופן חיובי. אנחנו כבר לא נהיה עוינים לטבע, כבר לא נהיה מנוגדים למערכת האינטגרלית עם המערכת הספרתית הבדידה שלנו. להיפך, אנחנו הולכים לשנות את עצמנו. הרצון והמחשבה שלנו כבר פועלים בכיוון הזה. וזה מספיק כדי שהאור כבר יתחיל לעבוד עלינו, ופתאום נתחיל להבין יותר, לרצות יותר להשתנות, ולהיות תואמים יותר לביצוע השינוי.

תארו לעצמכם מה יקרה כאשר מסה גדולה של בני אדם תסכים שאין ברירה אחרת ואנחנו צריכים לבצע את השינויים האלה. זאת תהיה עוצמה אדירה.

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם "השלום בעולם", 11.10.2011

ידיעות קודמות בנושא:
לבעיות הגלובליות – פיתרון גלובלי
המעבר לכלכלת העתיד
משבר אמון

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest