דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / קבוצה / הפצה / לשפוך את האור לעולם

לשפוך את האור לעולם

שאלה: קראתי את הספר "המקובל", שמספר בין היתר על כך שבעל הסולם ניסה להגיע לעולם. הוא אמר לאנשים את הכול, ולמרות זאת לא שמעו אותו. למה שהיום העולם ישמע אותנו?

תשובתי: בעל הסולם חי בתחילתה של התקופה ההיסטורית הנוכחית ומאוד רצה להאיץ את הזמן. לפני מלחמת העולם השנייה, הוא ניסה לארגן מעבר של שלוש מאות משפחות יהודיות מפולין לארץ ישראל. הוא רצה לבנות בירושלים קבוצה מיוחדת, שחבריה יעבדו במפעל קטן, על מנת לפרנס את עצמם, ושיהיו כל הזמן ביחד, כל הזמן יתחברו. הוא רצה לאחד את העם בעזרת עיתון "האומה". הוא נסע בחזרה לפולין כשהתחילו שם הפגנות של פועלים, בתקווה לכוון אותם אל האיחוד…

בעל הסולם ראה שהמדרגה הבאה, המצב הבא, הוא האיחוד העולמי. אין שום מדרגות ביניים. אנחנו צריכים לעלות מכאן ישר אל החיבור. אך בזמנו, עדיין לא נוצרו כל התנאים לשם כך. האנשים צחקו על רוסיה הסובייטית, שבה החברה החדשה נוסדה על ידי דיכוי. בכללות, העולם התקדם בדרך האמריקאית לקראת "החלום האמריקאי", ולא הייתה שום אפשרות לדבר על התיקון בהתאם לשיטת הקבלה.

לעומת זאת, היום המצב השתנה. אני מדגיש: לא מדובר כאן על ההישגים שלנו. להיפך, אנחנו קטנים יחסית לכל הקבוצות שהיו קיימות קודם. עם זאת, בהתחשב במצב העולם, אנחנו צריכים להצליח. הרי היום העולם באמת חסר אונים בפני הבעיות שנוצרו. הוא מעולם לא נקלע למצב כזה, שממנו לא רואים מוצא. בכלל, נעשה ברור שאנחנו שוקעים לתוך משבר כללי, טוטלי, ואיננו יכולים לעשות דבר בנידון. אין למה לקוות, אין לצפות לישועה.

לכן דווקא עכשיו מתגלה שיטת התיקון. והיא פונה לעולם לא בקריאה להשפיע לבורא, אלא עם מסר על הערבות, שמתגלה מצד הטבע עצמו – בצורה מאוד ברורה. כולם רואים זאת, אך הם לא יודעים כיצד להגיע להתאמה עם הבורא, לא יודעים שדווקא השתוות הצורה אליו תספק לנו כל טוב בעולם הזה, הגשמי.

אנחנו עובדים יחד ברמה שלנו, בשאיפה לכוח העליון, שיתגלה בתוך נקודת האיחוד בינינו. עבורנו הערבות היא חיבור במדרגה הגבוהה יותר, הרוחנית, של גלגלתא ועיניים (ג"ע), שבזכותו אנחנו, ישראל, נשפוך לעולם את האור העליון. הרי בעצם, האנושות כולה היא מערכת אחת, ולכן, אם האור יהיה בתוכנו, ודאי שהוא יזרום גם לאחרים.

בדיוק לשם כך נועד הכנס שלנו: אנחנו מושכים את המאור מהמקור, כדי שהוא יתגלה בתוכנו. ואז, אחרי הכנס, אנחנו נראה שינויים גדולים בעולם. האנשים ירגישו שכוח מיוחד מגיע אליהם: "אולי באמת כדאי לנו להתחבר?" פתאום זה יהיה פיתרון אמיתי עבורם. לא צריך "לברוח", לא צריך לפרק את השוק המשותף ואת היחסים הבינלאומיים. להיפך, בעזרת כל המוסדות הקיימים, עלינו לשנות את הגישה, לשאוף לאיחוד, ולא למשהו אחר.

המנגנונים הקודמים נהרסים, ועלינו לספק לכולם רמת חיים מינימלית סבירה, ביטחון למחר. כל אחד צריך לקבל את הנחוץ ביותר. דווקא את זה צריכה לאמץ האנושות, שנשארה היום חסרת אונים. המדינות המפותחות נמצאות בירידה – כלכלית, תעשייתית ופיננסית.

על פי כל מה שכתוב בספרי המקובלים, היום, בהתחשב בהשקעה שלנו ובצרכי העולם, יש לנו סיכוי גדול מאד לגלות את הכוח העליון על מנת להיתקן. אנחנו צריכים להפעיל את הכוונות עד כמה שאפשר.

ברור שאנחנו אגואיסטים, וכל אחד חושב על טובתו האישית. אפילו בתוך הקבוצה כל אחד מחפש את הרווח שלו, ולא השפעה לבורא. במקרה הטוב אנחנו נזכרים בה מדי פעם. אבל זה לא חשוב. כל המאמצים שלנו מלווים בכוונה האגואיסטית "לא לשמה", ולא דורשים מאיתנו יותר, כמו מתינוקות. אנחנו משתדלים, אנחנו באמת משקיעים מאמצים גדולים – ולכן, הכנס מסוגל באמת לחבר בינינו.

ואז נוכל לגלות לראשונה את הכוח העליון, על מנת לתקן את עצמנו ולהעביר את התיקון לעולם כולו. על פי כל הסימנים, בהתאם למקורות של המקובלים, זה בר-ביצוע, ופשוט אסור לנו לא להיות בטוחים בכך.

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם "מהות הדת ומטרתה", 01.12.2011

ידיעות קודמות בנושא:
השמיני לדצמבר בערב
העולם מוכן לשמוע
העולם מתעורר

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest