דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / לשמוע את ניגון הנשמה

לשמוע את ניגון הנשמה

לשמוע את ניגון הנשמה
תגובה:
בתור מוזיקאי ומלחין אני מתקשה לקלוט את המוזיקה הקבלית, שנשמעת לי פרימיטיבית על סמך החינוך המוזיקלי שקיבלתי. אני נאלץ להתעלם מההרמוניה הגבוהה שאליה הביאו המוזיקאים הגדולים את המוזיקה, ולהכריח את עצמי להאזין לה, כאילו שוב רק התחלתי ללמוד בבית הספר למוזיקה.

אינני יודע איך אנשים, כולל אותי, אשר לא נמצאים בהשגה של בעל הסולם, מסוגלים לקלוט את מה שהוא הכניס בה. קרוב לוודאי, שהכוח הרוחני שלה הוא שמרומם את האנשים וגורם להם להתכוונן, כמו קולן, לאופן הרוחני. אני בינתיים לא מצליח, אבל אשתדל!

התייחסותי: גם אני הרגשתי אותו דבר כששמעתי את הניגונים האלה! ומה יגידו אלה, שהרקע התרבותי שלהם אחר לגמרי, ורגילים למקצבים ים-תיכוניים או דרום אמריקאיים למשל?

כך בעל הסולם מבטא את רגשותיו. עלינו להתעלם מהצלילים עצמם. זה דומה לתלמיד קבלה שרוצה להבין את מורו, אפילו אם אינו מבין את השפה בה מועבר השיעור, ביכולתו לגלות בתוכו את התחושות שהמורה מעביר על ידי כוח הרצון שלו. דרך אגב, דבר כזה קרה גם לבעל הסולם עם אחד מתלמידיו.

בקבלה צריך להתכוונן לקליטה "פה אל פה", ישירות מה"מסך" של המורה ל"מסך" של התלמיד. על ידי זה שהתלמיד מבטל את עצמו בפני המורה (זו היא פעולת המסך שלו), הוא קולט את המידע העליון, החושי, ואז כבר מבחין בו בתוכו ועובד איתו בעצמו.

לסיכום, לא הצלילים חשובים, עדיף לשאוף "לשמוע את ניגון הנשמה".

One comment

  1. שלום,

    לא אשכח את הפעם הראשונה שאוזני שמעו את הניגונים של בעל הסולם,

    כל גופי היצטמרר,ממש כך,בפנים חשתי את כל כולי ,מנגנת  את  המוסיקה שאף פעם לא שמעתי קודם,ובדרך כלל ,כאשר האוזן נחשפת למוסיקה שאינה מוכרת,ישנו תהליך,או של קליטה או של דחיה,זו היתה חישה של חזרה לנשמה שלי,או הכרה עימה.כך ממש.ועל זה תודה.

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest