לשאלה על המצוות

photo_rav_gh70_184.jpg

שאלתו של ישראל: גדלתי בבית מסורתי ואפילו למדתי בישיבה מקצועית. כיום אני חילוני לכל דבר, אני לא שומר מסורת וכך מאד מתאים לי, אך אני מרגיש בסביבתי הקרובה לחץ לשמור מצוות גשמיות. אשמח לקבל עצות כיצד להתמודד ולהימנע ממריבות מיותרות עם אישתי, אני נשוי +4 .

תשובה: קשה מאד לאדם שחונך במסורת היהודית, שהוא מקבל שכר ועונש עבור קיום או אי-קיום של המצוות, לעזוב את קיום המצוות. אשתך מאמינה שבגלל קיום המצוות הגשמיות אתה רוכש לה ולילדיך את העולם הבא, שכר ועונש של הבורא. זה נותן לה את מהות חייה ואת הכוח לחיות. אל תמנע זאת ממנה, תקיים את המצוות שהיא מבקשת!

שאלה: נולדתי וגדלתי במשפחה יהודית חרדית. אני רוצה ללמוד קבלה, אבל לא רוצה לקיים את המצוות. לקיים כל כך הרבה מצוות זה מהווה נטל כבד עבורי. יחד עם זאת אני מעוניין בלימודי הקבלה ובמיני נושאים אחרים, אותם אתה מפתח בבלוג היפה שלך. מה צריכה להיות ההתייחסות שלי לדילמה זו?

תשובה: אל תחליף את דרך חייך, תישאר כפי שחינכו אותך. אם ברצונך ללמוד קבלה, תלמד קבלה יחד עם התורה הגשמית. בקבוצה שלנו לא מתקבלים יהודים חרדים (אפילו לא כיפות סרוגות), אבל זכותך ללמוד את השיעורים הוירטואליים.

שאלתה של בלה: באתי מהדת, הייתי חרדית, יצאתי לאחר שלא "מצאתי" את הבורא, הבנתי שזו לא הדרך הנכונה. השאלה שלי: האם יש דין, דיין, שכר ועונש, כמו שהחרדים מתכוונים?

תשובה: קיים הבורא, חוקי הטבע, הנברא והקשר ביניהם. המטרה של הנברא היא הדבקות עם הבורא. ההשגה היא בתיקון הנברא מ"למען עצמי" ל"למען הבורא". ואז, בנברא יתפתח הבורא. על כך מתבססת הקבלה. וזה קיים.

3 comments

  1. מה זה – וזה קיים? מה זה זה? למה התכוונת, כי מה שהיא שאלה ומה שאתה ענית זה שני דברים שונים. אז מה זה הזה שקיים?

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    מה לא מקבלים חובשי כפות סרוגות? ומה התלמידים שלך חובשים?

  3. גיל בן ישי

    שלום כבוד הרב

    יפה אמרו חז"ל:  "רשעים מתקיימים על אלהיהם….אבל  צדיקים, אלהיהם מתקיים עליהם…". הרשע מבקש שאלוהים יפעל למענו, הצדיק מבקש לפעול למען אלוהיו. האם שמעת פעם את המשפט: "עולם כמנהגו נוהג"? אני לא בטוח!!!!

    תודה

    גיל בן ישי

    כפר הנגיד.

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest