דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / קבוצה / הפצה / לשאוב את הכוח מתוך הקבוצה

לשאוב את הכוח מתוך הקבוצה

שאלה: כיצד יוצרים היום אווירה נכונה בערב האיחוד בקיבוץ געש?

תשובתי: לא מספיק שאנחנו מדברים, חייבים לפעול. אז אילו פעולות פיזיות יעוררו אותנו כדי שנרצה לשרת את הקהל החיצוני ולמענו לפנות מתוך הקבוצה לבורא?

בקבוצה אני צריך לבטל את עצמי למרות הדחייה, העייפות והשנאה כלפי החברים, וגם בעבודת ההפצה אני שוב מבטל את עצמי למרות הדחייה, השנאה, הזלזול והלעג מצד הקהל. בכל מקום יש לי הזדמנויות לביטול עצמי, לא חסרות בעיות. לא מספיק ש"דוחים" אותי משני הכיוונים, אלא אני מבקש מהבורא רק דבר אחד, שייתן לי כוח להמשיך בעבודה הזאת. כך אני "מקרצף" מעצמי את כל הלכלוך של האגו, שכבה אחר שכבה, עד שאני מתנקה, נהיה זך ועולה למדרגה "להשפיע על מנת להשפיע".

במהלך העבודה הזאת אני נזרק לכל הכיוונים, אני עושה חשבונות שונים, עד שבסופו של דבר אני מגיע באמת ל"להשפיע על מנת להשפיע" ועובד ממש כמו נמלה שלא צריכה לעצמה שום דבר ושאין לה חיים משלה.

נחזור לערב האיחוד. אילו פעולות יכולות להיות "הטבעה", הדגמה של העבודה עם הקבוצה עם הקהל הרחב שמכוונת כלפי הבורא? העיקר זה להעביר לאנשים הבנה כלשהי של העבודה הזאת, ומצד שני לממש את הבחירה החופשית. אני מבטל את עצמי כלפי הקהל, כלפי הקבוצה והבורא, מעביר את מרכז הכובד בתוך הביטול העצמי מהפעולות לכוונה.

עלינו לבטא, להביע את זה בערב האיחוד שלנו. אנחנו מחברים את הנקודות שבלבבות. בלי זה אנחנו לא נתקדם. דווקא האירועים המצליחים מסוג זה פותחים לפנינו הזדמנויות לפעולות של השפעה רוחניות.

מזדמנים לנו מצבים רציניים ביותר לעבודה מעשית שמעולם לא ניתנו למקובלים בהשגה מעשית. לאף דור לפנינו לא ניתנה ההזדמנות לחבר את הקהל הרחב במקומות שונים ביותר לרעיון הרוחני של חיבור בין כולם, על פי העיקרון של "ואהבת לרעך כמוך".

ברור שאנחנו פועלים ככל שאנו שמסוגלים, אבל את הכוח הזה צריך לשאוב מהקבוצה. הכוח הזה נובע מהחיבור בינינו. אנחנו מתאחדים על פני כל המתח, הדחייה, העייפות, המצבים הלא נעימים ומעבירים לאנשים את סכום הכוחות הפרטיים, את העוצמה הכללית של החיבור בינינו.

יהיה לנו יותר ויותר קשה להתחבר ועל פי ההתגברות שאנחנו עושים נוכל למדוד את הכוח שמעבירים לאחרים. ככל שהכוח יותר גדול, כך ההתנגדות יותר גדולה, עד שנגיע למצב של תלמידי רבי שמעון שבהתחלה היו שונאים זה את זה שנאה עזה, ואחר כך קיבלו כוח מהחיבור להתעלות על פני השנאה. לפני עוצמה כזאת כל העולם יירגע ויקבל את העזרה הזאת.

לכן, אני לא מביא לאנשים את הכוח שלי ואת התפעלותי מהקבוצה, אלא את החיבור בין כל הנקודות, את הכוח הכללי שרכשתי בין החברים. ורק מזה הם יתפעלו.

מתוך שיעור בנושא "הכנה לכנס האיחוד בקיבוץ געש", 18.08.2013

ידיעות קודמות בנושא:
נמלים תחת המעמסה של ההשפעה
לצרף את כל העולם לבורא
אל תפחדו לדפוק בדלת סגורה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest