דף הבית / המשבר ופתרונו / לשֵם מה נברא האדם?

לשֵם מה נברא האדם?

שאלה: בזמן האחרון אנשים עשירים מוותרים על כספם לטובת החברה. זה כבר עניין אחר, שבזה הם רואים תועלת. הם עדיין סבורים, שאם הם יבנו בית חולים נוסף או בית ספר באפריקה, אז בזה הם יועילו לחברה. אבל מכרים שלי, יוצאי אפריקה שחיים באירופה, אומרים בעצמם: "זה לא יעזור, עד שנכריח את האפריקאים לעבוד". ואילו האפריקאים לא רוצים לעבוד.

תשובתי: אנחנו בעצמנו מנענו מהם את האפשרות הזאת. פעם אפריקה ייצרה וייצאה כל מיני סחורות. אבל היחס הלא נכון שלנו כלפי היבשת הזאת שינה הכול.

שאלה: ומה יעשו שישה מיליארד בני אדם על פני כדור הארץ? אנחנו ממציאים עבור בני האדם עבודה, העיקר שהם יהיו עסוקים במשהו. האם העולם המורכב הזה נברא כדי שהאדם יקום בבוקר, יידחס בתחבורה ציבורית, יגיע לאיזה משרד או מפעל, יבצע פעולות מכאניות, יחזור הביתה, וכך כל החיים, עד שימות?

תשובתי: אנחנו בעצמנו הפכנו את עצמנו לעבדים. אבל עכשיו אנחנו מגיעים לתפיסה שונה לחלוטין. האדם נברא לעבודה אחרת לגמרי – עבודה על עצמו, ולא לעבודה בייצור.

אנחנו בעצמנו מבינים שמספיק אחוז אחד מבני האדם, כדי לייצר לכולם את כל מה שנחוץ להחזקת חיים הגיוניים, בית, משפחה, בריאות וכל השאר. אחוז אחד, מקסימום, וגם הוא עוד מעט יוחלף במכונות אוטומטיות ומחשבים, שייצרו כל מה שרק אפשר.

ואילו האדם יעסוק רק בוויסות של שני כוחות הטבע: קבלה והשפעה. שבהם אנחנו צריכים להתקיים! אנחנו צריכים לפתח בתוכנו את כוח ההשפעה ליד כוח הקבלה ולשאוף לאיזון.

השימוש במערכת של החינוך האינטגרלי במפעלים ובבתי הספר מביא לכך, שתוך מספר שיעורים האדם מתחיל להבין שהעולם הוא אחר לגמרי, ולא כזה שבו צריך לשלוט, לנסוע לעבודה, לעבוד יום שלם, לחזור, לשכב לישון ושוב אותו הדבר. הוא יתחיל פתאום להבין, שלא בזה הייעוד שלו, וזה אף פעם לא יעזור לאף אחד.

מסתבר, שישנה שיטה שמעלה אותנו לרמה הבאה, ואם אנחנו לא נלך אליו מבחירה חופשית, אז הטבע ידחוף אותנו לזה.

מתוך התוכנית "המשבר הגלובלי", 19.03.2013

ידיעות קודמות בנושא:
ההומוספיאנס צריך להפוך להיות אדם חכם
האם החיידקים באמת חכמים יותר מאיתנו?
אנושות, מי אנחנו?

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest