לרכב על קרן אור

35.png

שאלתו של אבי גדעון: 30 שנה אני עוסק באסטרולוגיה שימושית על מנת לאבחן את הצורות המוחשיות המתלבשות בחומר, זהו אחד הכלים שעוזרים לי לעזור לזולת המתקשה להבין את מהות חייו ואת דרכו. האם בקבלה ישנם כלים מעבר לאסטרולוגיה, נומרולוגיה, המאפשרים לזהות את זהותו האמיתית של הפרט, את תפקידו ומשימותיו בתקופת חייו?

תשובה: החומר שממנו בנוי כל אובייקט, החל מהחלקיק הקטן ביותר של החומר ועד האדם, מוגדר בקבלה כ"רצון לקבל". הרצון לקבל הבסיסי של האדם מקבל צורות של רצון לקבל לעצמי, להנאת עצמי, לרווח עצמי, ורק בצורה כזו הוא פועל במסגרת העולם הזה.

מעבר לעולם הזה, בעולם הרוחני, אותו הרצון מתפתח בגודלו, וגם מקבל צורה אחרת – צורה של השפעה, היינו אהבה לזולת, נתינה.

אלו הן שתי הצורות שעוברות בסך הכול על הרצון לקבל, על חומר הבריאה.

חכמת הקבלה עוסקת בעיקר בצורת ההשפעה שהאדם צריך לרכוש, כך שתשלוט על החומר – על הרצון שלו. אין לחכמת הקבלה שום אמצעי לניתוח המצבים שעוברים היצורים ולתיקון מצבם, מלבד שימוש באור העליון "המחזיר למוטב".

אסביר מדוע:

במאמרו "מהות חכמת הקבלה" אומר בעל הסולם כי נשמת האדם יורדת מלמעלה (מעולם אין סוף) עד העולם הזה. השתלשלותה "ממעלה למטה" עוברת בסדרת מצבים מסוימת. בדיוק באותן המדרגות עליה לטפס בחזרה "ממטה למעלה".

ה"מעלית" היחידה לעלייה מעלה הוא האור העליון שבו הייתה הנשמה מלאה בעולם הרוחני. רק על ידי לימוד קבלה מתוך רצון להעפיל לעולם הרוחני – היינו לרכוש את התכונה הרוחנית, תכונת האהבה והנתינה של הבורא – ניתן לעורר את האור "להאיר מרחוק" על הנשמה. ואז, באותם השלבים בהם ירדה קודם, עולה הנשמה עתה בחזרה.
על זה נאמר "אין חדש תחת השמש". כל השלבים מוגדרים ומה שניתן לאדם הוא רק לזרז את תהליך התפתחותו בעזרת האור, כמו שנאמר "ישראל מזרזין את הזמנים".

ישראל הוא כינוי לרצון הפנימי ביותר של האדם, שמושך אותו לטפס ישר-אל הבורא.

אם האדם לא מזרז את התפתחותו, אז במקום כוח חיובי שמושך אותו כלפי מעלה (אור), מתעורר כוח שלילי לפעול כלפיו ולדחוף אותו מאחור. כתוצאה מכך חש האדם סבל וייסורים שנועדו למנוע ממנו להישאר במצבו, בתוך האגואיזם, ולחייב אותו בכל זאת להתקדם.

וזוהי נקודת הבחירה של האדם: להתקדם על ידי לימוד ויישום עצמי, או להתרשל ולהידחף מאחור על ידי המכות.

  • הדרך הראשונה והטובה מכונה דרך "אחישנה", מלשון זירוז הזמן.
  • הדרך השנייה מלאת הייסורים נקראת דרך "בעיתה", היינו בזמן המקסימלי הנקוב מראש.

אביא לכם כאן כמה מילים של בעל הסולם בעניין זה, מתוך מטרה לעורר בכם סקרנות לקרוא את דבריו המלאים – זה מה שיעורר עליכם את האור!

"למה זה חייבו המקובלים לכל איש ללמוד חכמת הקבלה? אמנם יש בזה דבר גדול, וראוי לפרסמו, כי יש סגולה נפלאה לאין ערוך, לעוסקים בחכמת הקבלה, ואע"פ שאינם מבינים מה שלומדים, אלא מתוך החשק והרצון החזק, להבין מה שלומדים, מעוררים עליהם את האורות המקיפים את נשמתם… שהמה מקרבים את האדם מאד, שיגיע לשלמותו" (הקדמה לתלמוד עשר הספירות, אות קנ"ה)

בעניין שתי הדרכים: מאמר "החירות", תת פרק "שליטת השכל על הגוף".

3 comments

  1. נפלא כל כך חד. יש לי רצון חזק להדפיס ןלהפיץ לכל מי שבמעט יתעניין . תודה

  2. שלום,

    בנוגע לשאלה שנשאלה על נשים בקבלה בה הוסבר שהגבר הוא זה שיכול למשוך את האור וחייב לתת לאישה, כאשר האישה היא זו הנותת לגבר רצון זה…
    מה עושה אישה שאינה נשואה, האם לא תוכל לבדה למשוך את האור, מדוע אין קבוצה לנשים, אולי יש יוצאת מן הכלל, ומה קורה אם האישה הרבה יותר רוחנית מהגבר שמתעניין אולי בהבלי עולם, אז דינה זה להשתוות אליו? אני איני נשואה, האם אין אני יכולה להתקדם בשיטת הקבלה משום שאין לצידי גבר?

  3. לטל שלום, בנוגע לשאלתך, אישה אינה תלויה בבעלה היא תלויה בכלי הגברי העולמי כולו. כל אישה וכל גבר יכולים להתקדם לפי חכמת הקבלה לא משנה מי נמצא לצידם. בנוסף החסרון של הנשים הוא הרבה יותר גדול מזה של הגברים ולכן בד"כ מתצאי את הנשים מחפשות משמעות לחיים בחוגים כאלו ואחרים ואילו את הגברים משחקים כדורגל. הדבר טמון בשורשים רוחניים שונים, אין יוצאות דופן, נשים אינן יכולות למשוך אור. תפקידן של הנשים הוא להגדיל את התחסרון ולדרוש מהגברים לבצע את תפקידן. תפקידינו חשוב ביותר אין הגברים יכולים למשוך אור בלי דרישה שלנו מהם.

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest