לראות עתיד טוב

שאלה: האם מקובל יכול לחזות מה יהיה בעוד עשר שנים?

תשובתי: מקובל אף פעם לא יעסוק בנבואה. מקובל יכול להסביר את מגמות ההתפתחות בחברה, באנושות, כדי להצביע על הזרימה של הטבע האגואיסטי שפועל ללא התערבות שלנו בתיקונו. גם עם התערבות בתיקון, אף אחד לא יוכל לחזות את העתיד באופן מדויק, מפני שהתיקון תלוי רק בבחירה החופשית של בני האדם שעוסקים בחכמת הקבלה.

לאחר שבעל הסולם הדפיס את הספרים שלו, הפיץ וחילק אותם במטרה לפרסם את חכמת הקבלה, הוא הגיע למסקנה שהדור עדיין לא ראוי לזה. בעל הסולם אף כתב על האפשרות שיתקיימו מלחמות עולם שלישית ורביעית, למרות זאת מקובל אינו יודע בדיוק מתי יתרחשו אירועים. מפני שאין למקובל זכות להשתמש בבחירה החופשית כמציאות נתונה, הוא משאיר אותה למימוש על ידי האדם. באופן כזה מקובל יכול לחזות את מגמת ההתפתחות הטבעית של האנושות, אבל משום שהוא לוקח בחשבון את הבחירה החופשית של האדם, הוא אינו יודע כמה מהר האנושות תתכלל בתהליך הזה. מקובל לא יעסוק בהשערות.

שאלה: האם יכול להיות שמקובלים יכולים לחזות עתיד טוב?

תשובתי: מקובלים יחזו דבר טוב רק במידה שאתה תרצה שיהיה טוב.

הערה: דרך אגב, עוד לא קראתי תחזיות טובות לעתיד וזה מוזר.

תשובתי: מפני שהכול תלוי באדם. אם האדם יתקן את עצמו, הוא יראה עתיד טוב. אם אדם לא יתקן את עצמו, הוא יראה עתיד רע, כי העתיד לא קיים בפני עצמו. במידה שבה החושים שלך מתוקנים, אתה תרגיש אותו, אתה בעצמך "מצייר" בתוכך את העתיד שלך.

מתוך שיעור וירטואלי, 18.03.2018

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest