דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / לראות את העולם דרך פריזמה של חיבור

לראות את העולם דרך פריזמה של חיבור

אני מקווה שבכנס שעברנו התחלנו להרגיש באמת את הצורך במערכת שלנו, שחייבת להיות קשורה יחד, "כאיש אחד בלב אחד", כדי לגלות את האלוקות. מעכשיו והלאה, עלינו לראות את כל המציאות דרך הקבוצה, שהיא התבנית הכי מתוקנת שיש בעולם הזה, דווקא עם כל הקלקולים האופייניים שבה, כדי לגלות "כיתרון האור מן החושך" את התוכנית והמטרה האלוקית.

מעכשיו והלאה, עלינו לחזק את התפיסה הזאת, להשתדל להיות בה. ודרך המערכת הזאת, דרך הקבוצה, דרך מערכת היחסים שהתחלנו להרגיש יותר, שקיבלה יותר חשיבות – דווקא דרכה נוכל להתייחס לעצמנו כחלקים שלה. שאין לכל אחד ואחד שום דבר אישי, אלא הוא רק כשותף בכל המערכת, וכל התיקונים, כל העולם וכל חלק וחלק תלוי רק במידת הקשר בין חלקי המערכת. במידת הקשר הפנימי. ההפצה, הלימוד – כל הדברים האלה הם כולם כגורמים להגדלת הקשר הפנימי.

כך אנחנו נבין עוד דברים שנסתרים ורחוקים מהתפיסה שלנו, מהי בכלל כל המציאות ולָמה דווקא בצורה כזאת אנחנו צריכים לגלות אותה. שזה כדי לרכוש את החוש של פירוד ואיחוד, ודרך חוש האיחוד להמשיך הלאה למרחקים פנימיים, למימדים עוד ועוד עליונים בהכרת הבורא.

השגנו דבר גדול. צריכים מאוד להעריך אותו, לפחד לא לאבד אותו, ולחזֵק עוד ועוד כל הזמן, כי בהחלט זה התברר בכללות בינינו, בחלק פחות, בחלק יותר, בכל אחד בצורה אישית. מהיום למחר זה עוד יכול לגדול ולהשתנות, ודווקא עד כמה שאנחנו נחזיק את עצמנו כלפי כל העולם בצורה שאנחנו נשמור על מה שהשגנו, על מה שהרגשנו, על מה שנעשה לנו ברור ברגש ובשכל, על האיחוד שדרכו צריכים לראות את הכול בלבד. שכל מה שמתרחש בעולם זה רק כתוצאות חיצוניות מחוֹסר איחוד ואיחוד, וגם כהזדמנויות שלנו להשתמש במצבים מקולקלים ומתוקנים כדי לברר כל פעם יותר את החיבור, ודרך החיבור לגלות את האלוקות, שהוא המטרה.

אז יש לפנינו גם עכשיו מיום ליום את העבודה המיוחדת שלנו, וכך אנחנו נתקדם. העולם, זאת אומרת, המציאות שלנו, של ההתקדמות שלנו, לא בנויה מכאלו חיבורים כמו שאנחנו עשינו, אלא דווקא מזה שיום יום אנחנו נתייחס לכל העולם שמתראה לנו בחלקים השבורים שבנו, נרצה לקרב את החלקים האלה, לראות אותם בתפיסה, בהבנה, בהרגשה שלנו, שכולנו בעצם מצטברים לפאזל אחד שלם.

מתוך שיעור על מאמר של הרב"ש, 26.02.2012

ידיעות קודמות בנושא:
השלל הכללי מהפעולה הצבאית במדבר
הצל המתפוגג של העולם עם הרצון האגואיסטי
העולם יימשך אחרי הקבוצה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest