דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / לראות את הבורא ולעשות היכרות עימו

לראות את הבורא ולעשות היכרות עימו

בעל הסולם, "הקדמה לתלמוד עשר הספירות", סעיף מ"ב:

"וצריך שתדע אמנם, אשר סיבת כל הריחוק הזה, שאנו רחוקים כל כך מהשי"ת, ומה שאנו עלולים כל כך, לעבור על רצונו ית', אין כל זה, אלא משום סיבה אחת, שנעשתה למקור, לכל המכאובים והיסורים, שאנו סובלים, ולכל הזדונות והשגגות, שאנו נכשלים ובאים בהם ח"ו.

שיחד עם זה, מובן, שבהסרת הסיבה ההיא, נפטרים תיכף, מכל צער ומכל מכאוב, וזוכים תיכף להדבק בו ית', בכל לב נפש ומאד. ואומר לך, שהסיבה המקורית ההיא, אינה אחרת, אלא "מיעוט ההבנה שלנו, בהשגחתו ית', על בריותיו", שאין אנו מבינים אותו יתברך, כראוי."

אנחנו בכלל לא מבינים את הבורא. אנחנו פשוט נמצאים בחושך ומדמיינים מה שאנחנו רוצים, בונים מתוך הדמיונות שלנו כל מיני אמונות, שיטות, דמיונות על הנשמה על העולם הבא, וכולי.

אפילו את העולם הגשמי הזה אנחנו לא יכולים לתאר לעצמנו בצורה נכונה, מפני שכל המציאות הזאת היא גם כן נסתרת מאיתנו. אנחנו נמצאים בערפול חושים מוחלט, אנחנו נמצאים כחולמים ובניתוק, לא רק מהעולם העליון אלא גם מהמציאות הנוכחית.

באופן כזה, הבעיה שלנו היא שאנחנו לא מכירים את הבורא, כלומר את האור העליון הפועל בכל המציאות. אנחנו לא רואים שהוא טוב ומטיב. יתרה מכך, אנחנו בכלל לא תופסים, לא מבינים, לא מרגישים ולא מזהים את הפעולות שלו ולא את מהותן, בשום דבר.

לכן אנחנו צריכים את חכמת הקבלה כדי להכיר את הפעולות הללו ולממש את העיקרון "ממעשיך הכרנוך". אז אנחנו מתחילים להכיר את הבורא ואת הטבע שלו, שהוא טוב ומטיב, וכמו כן את מטרת הבריאה, שהיא להיטיב לנבראיו. ועל ידי המאור המחזיר למוטב גם אנחנו נכללים בזה.

הגילוי של הבורא לנברא הוא הכרחי, כדי שאנחנו נצדיק אותו ונדבק בו, נעשה לו נחת רוח, כלומר, נבצע את כל מה שמוטל עלינו. לכן, חכמת הקבלה היא האמצעי היחידי שיכול לעזור לאדם לעלות מהמציאות המדומה והשקרית הזאת, למציאות האמיתית היחידה שקיימת.

מתוך שיעור הכנה לכנס בסנט פטרבורג, 03.07.2013

ידיעות קודמות בנושא:
להכיר בכך, ש"אין עוד מלבדו"
להתפתח עבור רצון חדש
האור ילמד ויבהיר הכול

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest